تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 82416
زیست آنلاین:  به احتمال زیاد سر دیوید آتنبورو مستند ساز انگلیسی در صدر لیست افراد مشهوری است که برای نجات زمین تلاش می کنند. بر اساس نتایج یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، تقریباً از هر ده نفر نه نفر (87٪) اعتقاد داشتند كه این مرد 93 ساله عاشق طبیعت به بهترین وجه به کاهش گرم شدن کره زمین کمک می کند.
به گزارش زیست آنلاین،دراین نظرسنجی از مردم خواسته شد تا در این مورد نظر دهند که بین افراد مشهور و سلبریتی ها چه كساني برای تغییر تفكر جامعه در حفاظت از محیط زیست و فعالیت در بحران آب و هوا تأثیر بیشتری داشته و اقدامات موثر تری انجام داده اند؟



درمیان نه نفر اول این لیست، سر دیوید تنها کسی بود که علی رغم اینکه در تلویزیون و رسانه های اجتماعی حضور فعالی نداشت، اما در افکار عمومی بیشترین تاثیر را داشته است.

در همین حال، بنیانگذار خودروهای برقی تسلا و کارآفرین فناوری های سبز، الون ماسک، در رتبه دوم این لیست قرار گرفت و پس از آن، نیل دگراسه تایسون فیزیکدان و ستاره شناس و بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت قرار دارند.

نفر دوم لیست، ماسک، با اختراعاتی که منجر به استفاده از منابع انرژی پاک مانند برق و انرژی خورشیدی گردیده در خط مقدم قیام علیه سوخت های فسیلی و صنایع نفتی قرار دارد. در همین حال، دگراسه تایسون بارها و بارها برای هشدار درباره تهدیدهای پیش روی کره زمین علیه مخالفان بحران آب و هوا صحبت کرده است.



گرتا تونبرگ، فعال آب و هوایی سوئدی و اولین و جوانترین زنی بود که در 17 سالگی توانست در رده پنجم  این لیست قرار گیرد. گرتا با داشتن چهار میلیون دنبال کننده در توییتر، با وجود اینکه در بین 10 نفر اول لیست کمترین دنبال کننده را دارد در سال 2019توسط مجله تایم برترین فرد سال شد. - نه میلیون نفر کمتر از نیل دگراس تایسون که  13.2 میلیون نفر فالوور دارد.

سلبریتی های هالیوود لئوناردو دی کاپریو ششم، اپرا وینفری هفتم، اما واتسون هشتم و اما تامپسون جایگاه دهم را در این لیست دارند و هریک با کم کردن از فعالیت های بازیگری خود سعی دارند نقشی در حفلظت از زمین داشته باشند.

لئوناردو دی کاپریو از زمان دریافت جایزه خود بخاطر ایفای نقش در فیلم The Revenant، در جستجوی راه حل هایی برای کاهش سرعت یا متوقف کردن بحران آب و هوا،دو فیلم مستند با محوریت آب و هوا را تهیه کرده است.



اما واتسون با ورود به عرصه محیط زیست و  پایداری طبیعت در سال 2019 در صنعت مد به مد سبز مشهور شد. اپرا در آمریكا نیز با دیوید آتتنبورو در انگلستان ارتباط ویژه ای دارد، زیرا او بسیاری از مستندهای طبیعت را كه در پیش روی مخاطبان انگلیس قرار گرفته، صداگذاری کرده است.

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده با 112 میلیون دنبال کننده توییتر، در فهرست نهم قرار گرفت. اوباما از زمان خروج از کاخ سفید، همچنان اقدامات خود را بمنظور پیشگیری از اعمال تغییرات جوی ادامه داد.

تلاش های وی به این معنا بوده است که تقریبا نیمی از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند فکر می کنند چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا سه سال پس از ترک سیاست هنوز هم باید تغییراتی در نحوه مواجهه مردم با زمین انجام دهد.
 

https://zistonline.com/vdcaiyna.49nu615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما