تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 82411
سالانه 7میلیون نفر به خاطر آلودگی هوا در جهان می میرند

احتمال مرگ کرونایی ها در شهرهای با آلودگی هوا بیشتر است

زیست آنلاین: یک سازمان غیردولتی اروپایی هشدار داده است که افرادی که در شهرها یا مناطقی با آلودگی زیاد هوا زندگی می کنند بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا قرار دارند. اتحادیه بهداشت عمومی اروپا (EPHA) می گوید آلودگی هوا باعث بیماری دیابت، فشار خون بالا و بیماری های تنفسی می شود و هر یک از این شرایط سبب می شود که ویروس کرونا کشنده تر شود.
به گزارش زیست آنلاین، EPHA  گزارشی را در سال 2003 تهیه کرده بود كه نشان می داد قربانیان SARS در صورت زندگی در مناطقی  با آلودگی هوای متوسط84٪ بیشتر از كسانی كه در مناطق دارای آلودگی کم زندگی می كنند، از بین می روند.

SARS  بین سالهای 2002 و 2003  با بیش از 8000 مورد گزارش ابتلا  774 نفر را کشت که اکثر آنها در چین بودند. سارس نیز درست مثل COVID-19 یک ویروس بود، اما از گربه ها به انسان منتقل می شد.

سارا دماتیس، استادیار پزشکی حرفه ای و محیطی دانشگاه کالیاری ایتالیا بر این باور است که: بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ریه و قلب که در اثر مواجهه طولانی مدت با آلودگی هوا ایجاد شده یا حالشان وخیم تر می شود، قادر به مقابله با عفونت های ریه نیستند و احتمال مرگ آنها بیشتر است. د ماتیس، ادامه می دهد: "این احتمال برای Covid-19 نیز وجود دارد."

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که در سراسر جهان از هر ده نفر، نه نفر از هوای آلوده تنفس می کنند که این شرایط سالانه باعث مرگ حدود هفت میلیون نفر می شود. بنا بر این گزارش، یک سوم مرگ و میرها در اثر سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری های قلبی ناشی از آلودگی هوا است.

این سازمان غیردولتی معتقد است، شمال ایتالیا کانونی از آلودگی هوا در اروپا است که در عین حال در مرکز شیوع ویروس کرونای این قاره نیز قرار دارد. براساس تصاویر ماهواره ای که در تاریخ 17 و 26 فوریه سال جاری گرفته شده است، از زمان شیوع این بیماری، میزان شدت آلودگی هوا در منطقه کاهش یافته است.



ساسا مارشچانگ، دبیر کل وقت EPHA اظهار داشت که هرچند ممکن است در اروپا شاهد هوای تمیز تری باشیم، اما، "صدمات آلودگی هوا قبلاً به سلامتی انسان وارد شده و توانایی مقابله با عفونت را کاهش داده است."

دولت ها باید از مدت ها پیش با آلودگی هوا مقابله می کردند، اما با حرکتی آرام و خزنده به سمت تقویت صنعت خودرو، اقتصاد را بر سلامتی انسانها در اولویت قرار داده اند. با پایان یافتن این بحران جهانی و همه گیر، سیاستمداران باید اقدامات لازم را برای خروج وسایط نقلیه آلوده کننده از سطح خیابان ها و جاده ها سرعت بخشند. "

"از نظر علمی همه گیری های جهانی مانند Covid-19 با گسترش فزاینده ای شیوع می بابند. بنابراین پاکسازی آلودگی های ناشی از تردد در خیابان ها یک سرمایه گذاری اساسی برای سلامت آینده است."

منبع:euronews

https://zistonline.com/vdcfyjdc.w6d0yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما