تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 82316
زیست آنلاین: دانشمندان هشدار داده اند: با افزایش تعداد روزهای بارانی در انگلیس، سرمایه گذاری های بیشتر و برنامه ریزی بهتری برای مقابله با سیل مورد نیاز است.
برنامه های انگلیس برای مقابله با سیل کافی نیست
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان هشدار داده اند كه سرمایه گذاری های بیشتری در انگلیس برای مقابله با سیل و برنامه ریزی بهتر برای حوادث آینده ضروری است.

آنها پیش بینی می کنند که تعداد روزهای مرطوب شدید (extreme wet days) که در این قرن افزایش یافته در دهه های آینده بیشتر افزایش خواهد یافت و ویرانی هایی حتی بیشتر از آن چه طوفان های سیارا و دنیس در ماه گذشته در انگلیس بوجود آورند، به بار خواهد آمد.
در طوفان های سیارا باران های شدید و باد هایی با سرعت 97 مایل در ساعت انگلیس را درنوردیدند و بیش از 190 بار هشدار سیل اعلام شد. بیش از 500 خانه اسیر سیلاب شدند و حدود 25 هزار خانه بدون برق باقی ماندند. یک هفته بعد، طوفان دنیس باعث شد در بعضی مناطق در 24 ساعت به اندازه یک ماه بارش اتفاق بیفتد.

هزاران نفر مجبور شدند خانه های خود ار ترک کنند، رودخانه ها از جمله وای در هردفورد، به بالاترین سطح خود رسیدند. این در حالی است که آژانس محیط زیست رکورد تعداد هشدارهای مربوط به سیل را را زد و بیش از 600 مورد در آخر هفته گذشته هشدار صادر کرد. در جریان طوفان دنیس چهار نفر کشته شدند. 

تاکنون دولت متعهد شده است 4 میلیارد پوند در طول 5 سال آینده برای بهبود سیستم دفاعی در برابر سیل هزینه کند. اما هفته گذشته هم مقدار و هم بازه زمانی به دلیل ناکافی بودن مورد انتقاد قرار گرفت.

یکی از دانشمندان دانشگاه بریستول می گوید: در حال حاضر روزهای بسیار مرطوب در طول زمستان های انگلیس در مقایسه با دهه های گذشته حدود 15 افزایش پیدا کرده است. افزایش زمستان های مرطوب در آینده ادامه خواهد داشت و برخی پیش بینی می کنند تا سال 2070، بارش باران 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کند. دولت و برنامه ریزان شهر ما باید به طور قابل ملاحظه ای در سیستم دفاعی انگلیس درمقابل سیل سرمایه گذاری کنند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjmteo.uqe8vzsffu.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما