تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 82294
زیست آنلاین: آژانس غذایی سازمان ملل اعلام کرد گله های ملخ های بیابانی که در حال از بین بردن محصولات زراعی در منطقه آفریقای شرقی هستند، به سودان جنوبی گسیل شده اند.
گله ملخ ها به سودان جنوبی رسید
به گزارش زیست آنلاین، در حال حاضر چندین میلیون نفر از جمعیت سودان جنوبی بر اثر جنگ داخلی با معضل تامین غذا و گرسنگی مواجه هستند. سازمان ملل هشدار داده است که اگر شیوع ملخ ها تحت کنترل قرار نگیرد، بحران غذایی در شرق آفریقا می تواند شدت یابد.

مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا در سفر اخیر خود به آفریقا وعده داد که آمریکا 8 میلیون دلار برای مبارزه با تهاجم ملخ ها کمک خواهد کرد. حمله ملخ ها در 70 سال اخیر در کنیا و در 25 سال اخیر در سومالی و اتیوپی بی سابقه بوده است.

تلاش ها برای کنترل تهاجم ملخ ها تاکنون بی ثمر بوده است. سم پاشی هوایی مؤثرترین روش برای مقابله با آن ها است اما کشورهای منطقه از منابع لازم برخوردار نیستند.

وزیر کشاورزی سودان گفت که دولت در حال آموزش سم پاسی به مردم است. وی افزود: ما به سموم شیمیایی و ابزارهای سم پاشی نیاز داریم. ما همچنین به خودرو برای جابجایی در هنگام سم پاشی و اگر اوضاع وخیم تر شد هواپیما احتیاج خواهیم داشت.

در حال حاضر 60 درصد از جمعیت سودان جنوبی با مشکل غذایی مواجه هستند و سازمان های حمایت از کودکان می گویند نابودی محصولات کشاورزی بوسیله ملخ ها، می تواند منجر به کاهش تغذیه کودکان شود. 

حتی در صورتی که حمله ملخ ها هم وجود نداشته باشد، تخمین زده می شود در سال جاری حدود 1.3 میلیون کودک زیر 5 سال با سوء تغذیه حاد مواجه خواهند شد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdceew8v.jh8woi9bbj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما