تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 82261
زیست آنلاین: با کاهش استفاده از انرژی زغال سنگ، استفاده از انرژی خورشیدی و انرژی بادی در ایالات متحده سرعت گرفته است و تولید انرژی های پاک در حال رونق گرفتن است.
حرکت  ایالات متحده به سمت انرژی پاک شتاب می گیرد
به گزارش زیست آنلاین، به گفته دفتر چشم انداز سالانه اطلاعات انرژی ایالات متحده که در روز چهارشنبه منتشر شد، انرژی تجدیدپذیر سریعترین انرژی در حال رشد برای تامین برق در طی سه دهه آینده این کشور خواهد بود و 38 درصد از تولید برق را تا سال 2050 به خود اختصاص می دهد. این رقم از پیش بینی 31٪ در گزارش سال گذشته بیشتر شده است و به نظر می رسد که هزینه های انرژی های خورشیدی و بادی رو به کاهش است.

لیندا کاپانو، مدیر EIA در رویدادی در واشنگتن گفت: این تغییر به شدت تحت تأثیر سیاست های فدرال و ایالتی است که کمک می کند تا انرژی های تجدیدپذیر به سریعترین منبع تولید برق تبدیل شود.

با این حال، زغال سنگ، 13 درصد از تولید برق ایالات متحده را در سال 2050 تامین می کند یعنی نسبت به زمان حال 24 درصد کاهش می یابد که به دلیل بسته شدن نیروگاه های زغال سنگ خواهد بود. طبق گفته EIA، گاز طبیعی، در حال حاضر بزرگترین منبع تولید برق با 37 درصد تامین انرژی است اما تجدیدپذیرها تا سال 2045 از این منبع فسیلی پیشی خواهند گرفت.

مایکل بلومبرگ، بنیانگذار و صاحب اصلی شرکت Bloomberg LP، شرکت مادرتخصصی Bloomberg News ، 500 میلیون دلار برای راه اندازی کمپین Beyond Carbon  متعهد شده است، این کمپین ها با هدف بستن بقیه نیروگاه های زغال سنگ در ایالات متحده تا سال 2030 و کند کردن ساخت و ساز نیروگاههای گازی تشکیل شده است.

اکنون دموکرات ها در آمریکا می گویند ترامپ اقدامی موثر برای توسعه انرژی های پاک انجام می دهد و کنگره 823 میلیون دلار برای برنامه های مقابله با بحران جهانی آب و هوا اختصاص داده است. با وجود مخالفت بی حد و حصر ترامپ با سیاست های سازگار با آب و هوا، تغییر رویه این کشور به سمت انرژی های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد. تگزاس و آیووا که پیش از این رهبران این حوزه بودند، نسبت به سال گذشته توربین های بادی بیشتری نصب کردند.

این کشور به طور کلی 9.1 گیگاوات نیروگاه بادی در سال 2019 نصب کرده است. این نیروگاههای بادی از پره های فایبرگلاس عظیم تولید شده اند که هر یک از آنها طولانی تر از یک بال بوئینگ 747هستند. این پره های عظیم برای مقاومت در برابر طوفان های شدید ساخته شده اند و به راحتی خرد نمی شوند و مواد استفاده شده در آنها قابل استفاده مجدد یا قابل بازیافت هستند. هر سال ده ها هزار تیغه باید جایگزین شوند و بیشتر آنها جایی برای رفتن ندارند .اما این صنعت در حال کار بر روی یک راه حل سبز برای حل این مشکل است.

منبع : bloomberg

https://zistonline.com/vdcizrav.t1arq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما