تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 82229
زیست آنلاین: بنیاد قلب بریتانیا اعلام کرد 15 میلیون انگلیسی در معرض میزان بالای سم ناشی از آلودگی هوا هستند. براساس این تحلیل، تقریباً یک چهارم از مردم انگلیس در معرض سطوح خطرناک آلودگی هوا با عواقب بالقوه ویرانگر برای سلامتی قرار دارند.
مبارزه با قاتل خاموش در دستور کار انگلیسی ها
به گزارش زیست آنلاین، مطالعه بنیاد قلب انگلیس BHF) ) نشان داد كه حدود 15 میلیون نفر در انگلستان در مناطقی زندگی می كنند كه متوسط ذرات PM2.5 كه عمدتا از انتشار گازهای گلخانه ای، سوختن چوب و ساخت و ساز ناشی می شود، بیش از دستورالعمل های تعیین شده توسط بنیاد بهداشت جهانی است.

ژاکوب وست از BHF گفت: مقیاس این مشکل به حدی است که دولت باید لایحه محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوا در شهرهای سراسر کشور را در اولویت قرار دهد. وی گفت: مقابله با این وضعیت اورژانسی در این مقیاس، نیاز به یک تعهد جدی و پایدار دارد.حقیقت ناراحت کننده این است که مرگ و میرهای ناشی از مشکلات قلبی در انگلیس که از آلودگی هوا نشات می گیرد ممکن است طی یک دهه آینده از 160،000 نفر فراتر رود ، مگر اینکه اکنون قدم های اساسی برداریم.

وی گفت دولتهای قبلی اقدامات جسورانه ای مانند وضع قانون هوای پاک یا اخیراً ممنوعیت استعمال سیگار برای بهبود کیفیت هوا را انجام داده اند و از دولت بوریس جانسون نیز می خواهند اقداماتی مشابه انجام دهد. وی ادامه داد: این دولت تنها یک بار فرصت دارد تا اقدامات سیاسی شجاعانه ای را برای تمیز کردن هوای سمی ما انجام دهد.

قرار گرفتن در معرض ذرات PM2.5 دارای پیامدهای جدی برای سلامتی، به خصوص برای کودکان است. استنشاق این ذرات احتمال ابتلا به بیماریهای تنفسی و قلبی عروقی را افزایش می دهد. کارشناسان بهداشت می گویند، جوانانی که در معرض این آلاینده های سمی قرار دارند احتمالاً با کاهش عملکرد ریه روبرو می شوند و در آینده به آسم مبتلا خواهند شد.

سایر مطالعات علمی تأکید کرده اند که آسیب های طولانی مدت آلودگی هوا به سلامتی افراد از زوال عقل گرفته تا آسیب رساندن به نوزادان متولد نشده و افزایش خطر ابتلا به سرطان غیر قابل انکار است.

در حالی که ذرات PM2.5 عمدتاً از دود سایل نقلیه، اجاق گازهای چوبی و ساخت و ساز ناشی می شوند، می توانند از دیگر منابع صنعتی و کشاورزی نیز تولید شوند.

وست گفت: ما قادر به مشاهده این ذرات نیستیم اما هر روز این ذرات سمی ریز را تنفس می کنیم که به سلامت قلب و گردش خون ما آسیب می رساند. آنها قاتلان نامرئی هستند.

استراتژی هوای پاک دولت قبلی در ژانویه سال 2019 منتشر شد اما به دلیل عدم جسارت کافی توسط مبارزان مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

وی گفت: همه در مطالبه ی هوای سالم تر باید نقش داشته باشند. وی افزود: ما از مردم می خواهیم كه از نمایندگان خود بخواهند تا قانون را تغییر دهند. هرچه فشار بیشتری بر تصمیم گیرندگان وارد کنیم ، شانس تمیز کردن هوایمان بیشتر می شود.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdccoiq4.2bqii8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما