تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 82205
زیست آنلاین: مقدار انرژی پاک خریداری شده توسط شرکت ها طی دو سال اخیر، سه برابر شده است.
غول های تکنولوژی خریداران بزرگ انرژی تجدیدپذیر
به گزارش زیست آنلاین، براساس آمار و ارقام جدید، بزرگترین شرکت های فناوری جهان باعث افزایش رکورد فروش مستقیم انرژی به شرکت های جهان در سال گذشته شدند.

میزان انرژی پاک خریداری شده توسط شرکت ها از توسعه دهندگان انرژی تجدیدپذیر، در دو سال گذشته سه برابر شده است که ناشی از اشتهای فزاینده شرکت ها برای انرژی پایدار است.

غول های فنی از جمله گوگل، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت به عنوان بزرگترین خریداران انرژی های تجدیدپذیر برای کمک به تامین انرژی دییتا سنترهای خود شناخته می شوند.

BloombergNEF دریافت که شرکت های جهان در 12 سال گذشته به اندازه ای انرژی پاک خریداری کرده اند که می توانند کل برق کشوری مانند لهستان را تامین کنند.

براساس این گزارش، شرکت های فنی سال گذشته تقریباً یک چهارم انرژی تجدیدپذیر فروخته شده به شرکت های جهان را خریداری کردند. بزرگترین خریدار شرکت گوگل است که سال گذشته برنامه هایی را برای بزرگترین معامله انرژی تجدیدپذیر در تاریخ شرکت ها اعلام کرد. سوندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل گفت: توافق نامه انرژی پاک شامل 18 قرارداد جداگانه برای تأمین برق گوگل از پروژه های بادی و خورشیدی در سراسر جهان است.

این شرکت گفت که سبد انرژی سبز موتور جستجو 40 رشد خواهد کرد و به این شرکت امکان دسترسی به 1.6 گیگاوات برق پاک اضافی که معادل ظرفیت یک میلیون بام خورشیدی است را می دهد.

BloombergNEF اعلام کرد که 100 شرکت در 23 کشور در سال گذشته برای خرید 19.5 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر قرارداد امضا کردند که نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgnx97.ak9xz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما