تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 82204
زیست آنلاین: براساس مطالعه ای که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض آلودگی هوا با افزایش خطر مشکلات ناگهانی قلب به ویژه در افراد مسن مرتبط است.
قرار گرفتن حتی کوتاه مدت در معرض آلودگی هوا خطر ایست قلبی به همراه دارد
به گزارش زیست آنلاین، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه سیدنی استرالیا انجام و در مجله The Lancet منتشر شده است نشان می دهد که حتی مقادیر کم آلودگی هوا می تواند احتمال ایست قلبی را افزایش دهد. این محققان می گویند ارزیابی مجدد دستورالعمل های بین المللی در مورد کیفیت هوا باید فورا انجام شود.

به گفته محققان، این تحقیق، بزرگترین در نوع خود تا به امروز است. آنها اطلاعات مربوط به فوریت های پزشکی در ژاپن طی یک دوره دو ساله و همچنین سوابق این کشور در مورد آلودگی هوا که مربوط به ذرات ریز است را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، آلودگی ذرات، ترکیبی از قطرات بسیار ریز جامد و مایع است که در هوا جا به جا می شود. این ذرات که از گرد و غبار،خاک، دوده یا دود نشات گرفته اند، از مکان هایی مانند جاده های بدون روسازی، مزارع، سایت های ساخت و ساز، دودکش ها یا آتش سوزی سرچشمه می گیرند و می توانند حاوی مواد شیمیایی مختلفی باشند. اما بیشتر ذرات، ترکیبی از آلاینده های موجود در گازهای خروجی از نیروگاه ها، صنعت و وسایل نقلیه هستند.

این مطالعه بر روی ذرات 2.5PM تمرکز کرد که می تواند در هنگام استنشاق به به ریه و از آنجا به جریان خون وارد شود. محققان 249372 مورد ایست قلبی خارج از خانه را بین ژانویه 2014 و دسامبر 2015 بررسی کردند. ایست قلبی، نتیجه اختلالات الکتریکی است که باعث می شود قلب به طور ناگهانی متوقف شود. یکی از دلایل ایست قلبی ناگهانی حمله قلبی است.

حدود 98.5 درصد از موارد ایست قلبی که مورد بررسی قرار گرفت زمانی اتفاق افتاد که غلظت 2.5PM کمتر از استاندارد ژاپن و ایالات متحده، یعنی 35 میکروگرم در متر مکعب بود. تقریبا 92 درصد در حالی رخ داد که غلظت 2.5PM کمتر از حد استاندارد 25 میکروگرم بر متر مکعب بود که توسط سازمان بهداشت جهانی تعیین شده است.

محققان دریافتند که به ازای افزایش هر 10 میکروگرم بر متر مکعب ذرات 2.5PM ، خطر ایست قلبی 1 تا 4 درصد افزایش پیدا می کند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcfj0dc.w6d0xagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما