تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 82194
زیست آنلاین: انسان ها حدود 8.3 میلیارد تن مواد پلاستیکی مصرف می کنند که معادل ارتفاع 800000 برج ایفل است.
انسانها معادل 800 هزار ارتفاع برج ایفل پلاستیک مصرف می کنند
به گزارش زیست آنلاین، پلاستیک، پلاستیک، پلاستیک. استفاده های بی شمار از پلاستیک در جهان ما حیرت انگیز است، انسان ها حدود 8.3 میلیارد تن از مواد پلاستیکی را مصرف می کنند که معادل ارتفاع  800000 برج ایفل است. آلودگی پلاستیکی به دلیل اثرات ماندگار آن یک مشکل بزرگ تلقی می شود.  این مواد ساخته شده توسط نفت هرگز به طور کامل تخریب نمی شوند. طبق تخمین های اداره ملی اقیانوس شناسی  و اتمسفر، یک بطری پلاستیکی حداقل 450 سال طول می کشد تا تجزیه شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که در سراسر جهان، تنها 9 درصد پلاستیک هایی که تاکنون ساخته شده اند بازیافت شده اند.

با وجود چنین آمار و ارقامی، تلاش ها برای حل این معضل ناامیدکننده است. همه ما روزانه شاهد پلاستیک هایی هستیم که از رودخانه ها گرفته تا خیابان ها همه جا را پر کرده اند و توسط حیوانات و گونه های آبزی مصرف می شوند. تغییرات کوچک در شیوه زندگی و آموزش افراد می تواند به تحولات بزرگی منجر شود. در اینجا پنج اقدام برای کاهش آلودگی پلاستیکی وجود دارد.

1. کاهش، استفاده مجدد، بازیافت، امتناع از خرید هنگام انداختن بسته های پلاستیکی به سطل بازیافت افراد احساس برنده بودن می کنند اما بازیافت آنقدرها هم ساده نیست که بسیاری از افراد تصور می کنند. خودداری از مصرف پلاستیک در وهله اول یا انتخاب محصولات جایگزین راهی مطمئن برای کاهش تأثیرات مواد پلاستیکی است.

2. تبدیل به یک دانشمند شهروند برای چالش زمین 2020 شوید اگر می خواهید در مبارزه با آلودگی های پلاستیکی فعال تر شوید، بزرگترین ابتکار عمل شهروندی را در بین شهروندان انجام دهید.  Earth Challenge 2020 یک برنامه موبایل است که به همه این امکان را می دهد تا یک دانشمند شهروند باشند. دانشمند شهروندانی که از این برنامه استفاده می کنند، می توانند تمام داده های خود را وارد کرده و به تعدادی از سؤالات تحقیقاتی که یکی از آنها بررسی میزان آلودگی پلاستیک در منطقه خود است پاسخ دهند.

3. در پاکسازی بزرگ جهانی شرکت کنید یکی دیگر از فرصت های هیجان انگیز برای پیشبرد پایان آلودگی های پلاستیکی، شرکت در کارزار تبلیغاتی شبکه جهانی The Great Cleanup Global است. این رویداد با هدف "بزرگترین رویداد داوطلبانه محیط زیست در تاریخ" به عنوان یک جشن برگزار می شود. مکانهای زیادی برای پاکسازی وجود دارد، مثلا می توان از پاکسازی محل کار از پلاستیک شروع کرد و آن را در سامانه این شبکه ثبت کرد.

4. پشتیبانی از تغییر سیاست با وجود اینکه اقدامات بسیاری در زندگی فردی وجود دارد که با رعایت آنها می توان آلودگی پلاستیکی را کاهش داد اما پایان دادن به آلودگی پلاستیکی نیاز به یک رویکرد دو جانبه دارد و مستلزم تغییر در سیاستهای کلان نیز می باشد.

5- استفاده از ماشین حساب و برنامه های خاص برای شمارش پلاستیک ها برای پایان دادن به استفاده از پلاستیک می توان از شبکه Day Earth  و همچنین ماشین حساب پلاستیک استفاده کرد و با شمارش و ثبت تعداد پلاستیک مصرفی انگیزه ای برای کاهش مصرف پلاستیک پیدا کرد.

منبع : earthday

https://zistonline.com/vdcdof0j.yt0xn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما