تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82187
زیست آنلاین: طبق اعلام سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، شاخ آفریقا در پی حمله کم سابقه ملخ های صحرایی آسیب دیده است.
هجوم گسترده ملخ ها به شرق آفریقا
به گزارش زیست آنلاین، این تهاجم، تهدید بی سابقه ای برای امنیت غذایی این منطقه است. این در حالی است که بیش از 19 میلیون نفر در شرق آفریقا در حال حاضر درجه بالایی از ناامنی غذایی را تجربه می کنند

در کنیا، این تهاجم در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و دولت این کشور ۵ میلیون دلار برای مدیریت این گله و جلوگیری از پراکندگی آن اختصاص داده است. تهاجم ملخ های بیابانی در منطقه نامنظم است. آخرین مورد تهاجم این ملخ ها در سال 2007 و در مقیاس بسیار کوچکتر اتفاق افتاد.

دکتر "استفن انجوکا"، دبیر سازمان کنترل ملخ های بیابانی گفت: این تهاجم هم از نظر بزرگی و هم از نظر مقیاس بسیار بزرگتر از مواردی است که کنیا و دیگر کشورهای شرق آفریقا تجربه کرده اند.

این احتمال وجود دارد شرایط نامنظم آب و هوا و شرایط اقلیمی در سال 2019، از جمله باران های شدید بین اکتبر و دسامبر در گسترش ملخ ها در منطقه نقش داشته باشند و اگر اقدامات کنترلی انجام نشود تعداد ملخ ها تا ماه ژوئن می تواند 400 برابر بیشتر شود.

ملخ ها در حال حاضر بخش بزرگی از غذا و مراتع منطقه را از بین برده اند. با این حال برآورد میزان خسارت هنوز امکانپذیر نمی باشد زیرا همه روزه در مرزها در حال گسترش هستند.

فائو اوضاع را در بالاترین سطح فاجعه توصیف کرده است که این باعث شده است تا آژانس یک برنامه عملیاتی اضطراری شش ماهه طراحی کند که برای اجرای آن 70 میلیون دلار مورد نیاز است.

ملخ بیابانی به دلیل سرعت و تواناییش در تکثیر سریع، یکی از مخرب ترین ملخ ها است.

طبق اعلام فائو، این حشرات به مردم یا حیوانات حمله نمی کنند و هیچ مدرکی مبنی بر وجود بیماری هایی که به انسان آسیب برساند وجود ندارد. ملخ های بیابانی می توانند برای مدت زمان طولانی در هوا بمانند و روزانه مصافت 130 کیلومتر یا بیشتر را طی کنند. یک گله ملخ به اندازه شهر پاریس، می تواند غذای نیمی از مردم فرانسه را از بین ببرد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcfeydc.w6d0cagiiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما