تاریخ انتشار :شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 82182
زیست آنلاین: تونبرگ،فعال زیست محیطی گفته است که در مجمع جهانی اقتصاد مطالبات فعالان آب و هوا را نادیده گرفتند.
 رهبران داووس مطالبات فعالان آب و هوا را نادیده گرفتند
به گزارش زیست آنلاین، گرتا تونبرگ، فعال زیست محیطی گفته است که در مجمع جهانی اقتصاد، درخپلچاست که برای مقابله با سوخت های فسیلی برپا شده است مطالبات فعالان آب و هوا نادیده گرفته شده است.

همزمان با اعتراضات جوانان در داووس به دلیل وضعیت بحرانی آب و هوا،  تونبرگ رهبران جهان و تجارت را بخاطر نادیده گرفتن درخواست ها برای جدا شدن از سوخت های فسیلی مورد انتقاد قرار داده است .

این فعال 17 ساله سوئدی، طی سخنرانی در روز پایانی مجمع جهانی اقتصاد گفت: رهبران جهان واکنشی نسبت به بحران آب و هوا نشان نمی دهند و پاسخگوی عدم اقدامات مناسب برای مقابله با آن نیستند.

قبل از آمدن به اینجا، ما چند درخواست از این مجمع داشتیم و البته آن خواسته ها کاملاً نادیده گرفته شدند .

تا زمانی که علم نادیده گرفته شود و واقعیت ها در نظر گرفته نشوند و اوضاع به عنوان یک بحران تلقی نشود، مطمئناً رهبران جهان و صاحبان تجارت می توانند به نادیده گرفتن اوضاع ادامه دهند.

تونبرگ در دو پنل این مجمع حاضر و خواستار خاتمه فوری سرمایه گذاری در اکتشاف سوخت های فسیلی و یارانه های سوخت های فسیلی شد. بسیاری از نمایندگان کشورها در مورد اهمیت موضوعات اقلیمی صحبت کردند اما اقدامات عملی برای حل این معضل پیدا نکردند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت كه فعالان اقلیمی باید تأثیر کنار گذاشتن سوخت های فسیلی بر مشاغل را متوجه شوند. وی افزود: تونبرگ قبل از ارائه مشاوره باید به تحصیل در زمینه اقتصاد بپردازد. اما تونبرگ گفت چنین اظهار نظرهایی مانند تمسخر دونالد ترامپ هیچ تاثیری بر او ندارد.

وی گفت: ما همیشه مورد انتقاد قرار می گیریم. اگر به آن توجه بکنیم. دیگر قادر نخواهیم بود به وظیفه اصلی خود بپردازیم

یکی از اقدامات اعلام شده در این اجلاس, کاشت ۱ تریلیون درخت است. با این حال تونبرگ کاشت درخت را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی کافی نمی داند اما کارشناسان معتقدند به عنوان یک اقدام اضطراری می تواند به مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک کند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcau6na.49nua15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما