تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82167
مدیران ارشد استرالیا معتقدند:

بحران آب و هوا تهدیدی برای تجارت است

زیست آنلاین: 6۵ درصد از روسای شرکت های استرالیایی، حتی قبل از اوج بحران آتش سوزی این کشور، نگران اوضاع اقتصادی سختی بودند که با بحران آب و هوا تشدید می شود.
بحران آب و هوا تهدیدی برای تجارت است
به گزارش زیست آنلاین، یک بررسی جدید نشان می دهد که نگرانی مدیران شرکت های استرالیایی در مورد بحران آب و هوا در حال افزایش است و این مدیران انتظار دارند اوضاع اقتصادی سختی را در سال آیننده پیش رو داشته باشند. اقتصاددانان انتظار دارند خسارت هایی به صنایع مختلف از جمله جهانگردی، کشاورزی و خرده فروشی ها وارد شود. کارشناسان نیز معتقدند که خسارت وارد شده به بخش گردشگری بالغ بر یک میلیارد دلار می باشد.

در ماه سپتامبر و اکتبر، قبل از اوج گیری آتش سوزی ها، نظرات 1600 تن از مدیران عامل شرکت های مختلف در سراسر جهان از جمله ۱۱۷ شرکت استرالیایی جمع آوری شد. ۶۵ درصد از مدیران استرالیایی معتقدند که تغییرات اقلیمی یک تهدید بزرگ برای اقتصاد است. در سال گذشته 60 درصد و در دهه گذشته 43 درصد از مدیران بر این نظر اجماع داشتند.

اقتصاددانان که نسبت به احتمال بهبود سریع اوضاع بدبین هستند پیش بینی می کنند که رشد تولید ناخالص داخلی برای بقیه سال مالی 2 درصد  باقی خواهد ماند. این رقم بسیار کمتر از رقم 2.75 درصد پیش بینی شده دولت موریسون در آخرین بودجه فدرال و حتی کمتر از تخمین 2.25 درصد در ماه دسامبر است.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcd5f0j.yt0x96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما