تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82120
زیست آنلاین: گروه های زیست محیطی اعلام کردند 361 فیل در سال 2019 در سریلانکا مردند.
رکورد مرگ و میر فیل های سریلانکا در سال 2019
به گزارش زیست آنلاین، محافظه کاران اظهار کردند که از زمان استقلال سریلانکا در سال 1948، این تعداد بیشترین میزان مرگ و میر فیل ها است و بیشتر آنها توسط مردم کشته شدند. حدود 7500 فیل وحشی در سریلانکا زندگی می کنند. کشتن آنها غیرقانونی است، اما این حیوانات اغلب با جوامع روستایی درگیر می شوند. فیل ها در سریلانکا مورد احترام هستند اما برخی از کشاورزان آنها را آفت می دانند.     

ساجیوا چا میکارا، یک فعال محیط زیست از جنبش اصلاحات اراضی و کشاورزی به بی بی سی گفت که حدود 85 درصد از مرگ فیل ها در سال گذشته ممکن است ناشی از فعالیت های انسانی باشد. وی اظهار کرد محلی ها از فنس های برقی، سم و مواد منفجره پنهان شده در مواد غذایی برای کشتن حیوانات استفاده کرده اند.

در ماه سپتامبر، مقامات بیان کردند كه ساکنان محلی هفت فیل را به علت از بین بردن محصولاتشان توسط سم مسموم مرده اند و آنها را در جایی نگه داشته اند. کارشناسان می گویند كه گسترش روستاها و مزارع در سریلانكا منجر به كاهش منابع غذایی و آب حیوانات شده است.

مقامات قول داده اند كه با نصب حصار بین زیستگاه های فیل ها و جوامع روستایی، برای حل و فصل مناقشات تلاش كنند.

اما چمیکارا گفت که دولت برای بهبود کیفیت مناطق حفاظت شده باید اقدامات بیشتری انجام دهد، مانند رسیدگی به مسئله گیاهان مهاجمی که در چمنزارها رشد و فیل ها از آن تغذیه می کنند. برنامه توسعه ما سازگار با محیط زیست نیست. ما به برنامه توسعه پایدار احتیاج داریم.

منبع : bbc

https://zistonline.com/vdccxsq4.2bqii8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما