تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82103
این دستگاه رادار لیزری می‌تواند آلاینده‌های هوا مانند ذرات معلق موجود در هوا که باعث آلودگی هوا می‌شوند را تجزیه و تحلیل کند. همچنین ذرات ریزی که باعث ایجاد دود می‌شوند هم با این دستگاه قابل بررسی و نظارت است. از آنجا که میزان این ذرات در شهرهای پرجمعیت در حال گسترش است، استفاده از آن ضروری است.
گسترش استفاده از رادار لیزری برای مقابله با آلودگی هوا
به گزارش زیست آنلاین، این دستگاه توسط چندین سازمان از جمله انستیتو علوم فیزیک Hefei که تحت نظر آکادمی علوم چین فعالیت می‌کند، ساخته شده است و می‌تواند پخش ذرات آلاینده را زیر نظر بگیرد و ترکیب دود و آلودگی در هوا را تا ارتفاع ۱۰ کیلومتری از زمین و در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کند.

حدود ۵۰۰ دستگاه مشابه رادار لیزری در نقاط مختلف چین نصب شده‌اند تا شبکه‌ای برای نظارت بر وضعیت آب‌وهوای این کشور را تشکیل دهند. از جمله این مناطق می‌توان به دلتای رود یانگ تسه اشاره کرد. انتظار می‌رود در سال جاری بیش از ۱۰۰ دستگاه رادار لیزری در سطح ملی در چین به فروش برسند.

محققان می‌توانند از طریق مشاهده شبکه‌ای به اطلاعاتی کلیدی راجع به دود و آلاینده‌ها دست پیدا کنند. غلظت بالای اوزون در نزدیکی سطح زمین یکی از دلایل اصلی بروز دود و آلاینده‌ها است. همچنین این تجهیزات راداری لیزر می‌تواند میزان گاز اوزون را در لحظه بسنجند و پشتیبانی فنی برای کنترل دود را فراهم کند.

به گزارش انرژی امروز، در آینده این فناوری روی خودروها، هواپیماها و حتی ماهواره‌ها نصب خواهد شد زیرا یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در زمینه کنترل آلودگی‌ها است.

https://zistonline.com/vdcdsf0j.yt0xz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما