تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 82079
زیست آنلاین: افزایش انرژی های تجدیدپذیر و کاهش استفاده از زغال سنگ منجر به ثبت پاکترین سال انرژی در انگلیس شد.
تولید برق پاک در انگلیس در سال 2019 رکورد زد
به گزارش زیست آنلاین، انرژی پاک در سال 2019 به بزرگترین منبع برق انگلیس تبدیل شد و تقریباً نیمی از برق این کشور را تولید کرد و برای اولین بار از سوخت های فسیلی پیشی گرفت.

طبق اعلام National Grid که شبکه انتقال برق در انگلیس، ولز و اسکاتلند را در اختیار دارد، به دنبال کاهش چشمگیر استفاده از زغال سنگ و افزایش انرژی تجدیدپذیر و کم کربن، سال ۲۰۱۹, پاک‌ترین سال انرژی در انگلیس بود.

آخرین داده های National Grid نشان می دهد که مزارع بادی، انرژی خورشیدی و هسته ای،  48.5 درصد از برق انگلیس را در سال 2019 تولید کرده‌اند. 43 درصد از برق تولید شده توسط سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، گاز و سایر منابع کربن مانند نفت و دیزل صورت گرفته است و 8.5 درصد باقیمانده توسط زیست توده مانند گلوله های چوبی تولید شده است.

این نقطه عطف ورود انگلیس به اواسط سالهای 1990 تا 2050، سالی که این کشور متعهد شده است به کاهش حداقل 100 دردصدی در انتشار گازهای گلخانه ای بر اساس سطح 1990 برسد و به یک اقتصاد خالص کربن صفر تبدیل شود، می باشد.

یک دهه قبل، سوخت های فسیلی بیش از سه چهارم از کل برق انگلیس را تولید می کردند، در حالی که منابع کربن صفر کمتر از یک چهارم، حدود 22.8 درصد را تشکیل می دادند و سهم انرژی باد 1.3 درصد بود.

در تابستان امسال این کشور یک رکورد دیگر نیز ثبت کرد. به مدت 18 روز از ماه می تا اوایل ژوئن بدون استفاده از زغال سنگ برق تولید شد که طولانی ترین بازه زمانی از سال 1882 بود.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcf1xdc.w6d0eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما