تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82074
زیست آنلاین: برای مبارزه با بحران آب و هوا و بهبود سلامتی افراد در بریتانیا نیمی از زمین های کشاورزی باید به جنگل تبدیل شود.
نیمی از زمین های کشاورزی بریتانیا باید به جنگل تبدیل شود
به گزارش زیست آنلاین، به گفته  مشاور علمی سابق دولت انگلستان، نیمی از زمین های کشاورزی این کشور باید برای مقابله با بحران آب و هوا و احیای حیات وحش به مناطق جنگلی و زیستگاه های طبیعی تبدیل شوند.

پروفسور سر ایان بوید گفت: چنین تغییری می تواند به معنای کاهش پرورش گاو و گوسفند تا 90 درصد باشد. در عوض به کشاورزان برای کاهش انتشار دی اکسید کربن، کمک به جلوگیری از جاری شدن سیل و ایجاد مناظر زیبا که در آن مردم می توانند سلامت و رفاه خود را تقویت کنند، مبلغی پرداخت می شود.

بوید که هفت سال را در وزارت محیطی زیست، غذا و امور روستایی گذارنده است، گفت که عموم مردم به صنعت دامداری بخاطر ایجاد خسارت های زیست محیطی یارانه می دهند. وی گفت نیمی از اراضی کشاورزی، عمدتا مرتفع و علفزار، فقط 20٪ از غذاهای انگلستان را تولید می کند و بهتر است برای کالاهای عمومی دیگر استفاده شود.

بوید که در زمان اقامت در دفرا گیاهخوار شد، گفت: کشاورزان به لحاظ پرداختی که می توانند برای رشد درختان و از بین بردن دی اکسید کربن از جو دریافت کنند، به طور بالقوه "بر روی معدن طلا نشسته اند". ما به یک تحول بزرگ و بنیادی نیاز داریم و باید آن را به سرعت و در دهه آینده انجام دهیم.

وی گفت: 20 درصد از تولید مواد غذایی با  تبدیل نیمی از زمین های کشاورزی از بین می رود  که می توان با توسعه مزارع عمودی، بطوری که مواد غذایی در داخل خانه در شرایط کنترل شده و کارآمدتر تولید می شود، آن را جبران کرد.

زمین های کشاورزی، 70 درصد از انگلیس را تشکیل می دهد. از این رو تبدیل نیمی از آنها به مناطق جنگلی و پارک ها باعث ایجاد مناظر جدیدی در سراسر کشور می شود.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcaywna.49nu015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما