تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82062
زیست آنلاین: كورماك فارل دانشمند محيط زيست كه در زمينه مديريت پوشش گياهی و جنبه های حفاظت از ساختمان در مقابل آتش سوزی فعالیت دارد تجربیات خود را از آتش سوزیهای استرالیا بیان می کند.
تجربیات یک دانشمند محیط زیست از آتش سوزی های استرالیا
به گزارش زیست آنلاین، با گرم و خشک شدن جهان باید به دنبال ساخت خانه هایی مقاوم در برابر آتش سوزی بود.  ساخت خانه های مقاوم در برابر آتش، یک شیوه مدیریت آتش نشانی بومی برای طولانی مدت است. ادامه بحران آتش سوزیها نشان می دهد ما در وسط یک رویداد تاریخی قرار داریم که باید شیوه مدیریت آتش در محیط استرالیا را تغییر داد.

من به عنوان یک دانشمند برای محافظت در برابر آتش سوزی، بیشتر بر روی مشکلات ایجاد شده ناشی از این رویدادهای مهم متمرکز شده ام که چگونه می توان این موارد را حل کرد و برای آینده آماده شد. دیدگاه شخصی من مبتنی بر کار به عنوان ایجاد یک برنامه برای محافظت در برابر آتش در پی آتش سوزی های Canberra 2003 و آتش سوزی Victorian Black Saturday در 2009 است. این وقایع منجر به ایجاد تغییرات چشمگیر در نحوه حمایت از جوامعی شد که در بسیاری از موارد موفق بوده اند.

برنامه ها و رسانه های اجتماعی اکنون به عنوان هشدار دهنده و هماهنگ کننده برای تخلیه ها هنگام آتش سوزی هستند. اما گاهی مردم به طرز عجیبی سعی در حفظ مناطق آتش گرفته دارند.

بلایای قبلی به ما درسهایی در مورد طراحی خانه هایی مقاوم در برابر آتش سوزی داد. اما من پیش بینی می کنم با بیرون آمدن از وضعیت اضطراری آتش سوزی فعلی ، شاهد تغییرات اساسی دیگری در مورد استانداردهای ساختمانی در مناطق درگیر آتش سوزی خواهیم بود. برای مثال ایجاد یک ساختار گیاهی باز و پارک مانند در حومه شهرها موثر خواهد بود.

تغییر استانداردهای ساختمانی می تواند نقطه شروع خوبی باشد. نیو ساوت ولز اخیراً سیستم برنامه ریزی برای مقابله با آتش سوزی  خود را به روزرسانی کرده و ساخت و ساز در مناطقی که احتمالاً دچار حریق خواهند شد را ممنوع اعلام کرده است.

شاخص خطر آتش سوزی که برای مقیاس مدلها استفاده می کردیم قبلاً  50 (از 100) برای کوئینزلند تعیین شده بود. اکنون این  شاخص در محدوده 80-100 قرار دارد که در گذشته در مناطق شمالی استرالیا یک اتفاق بسیار نادر بود.

شرایط آب و هوایی بد و رطوبت سوخت (درختان) در یک منطقه باعث ایجاد آتش سوزی شدید می شود. تجزیه و تحلیل تلفات خانه ها در روز شنبه سیاه، تغییر ساختار جنگل ها در مجاورت خانه ها را توصیه می کند. این امر شامل نازک کردن چشمگیر درختان و درختچه ها در نزدیکی مناطق مسکونی است. برای تأثیر حداکثری این راه حل باید طراحی خانه های مقاوم در برابر آتش و کاهش شدید سوخت (درختان) در محیطهای اطراف خانه (در فاصله هشت متری) باهم تلفیق شود. بنابراین باید رویکردهایی را جستجو کنیم که به ما امکان می دهد با اطمینان سوخت های نزدیک به حاشیه های شهری را کاهش داد.

احترام روزافزون ما به فرهنگ بومی شاهد افزایش استفاده از دانش سنتی در مدیریت آتش بوده است. خانه ها و جان های از دست رفته در این فاجعه ها باید به ما درسهایی بدهد که پس از آن از وقوع حوادث اینچنینی جلوگیری کنیم.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdchivn6.23ni-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما