تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82052
زیست آنلاین: در اقیانوس آرام جنوبی و در شرق نیوزیلند، تصاویر ماهواره ای منطقه عظیمی از آب اقیانوس را با درجه حرارت بالاتر از متوسط نشان می دهد.
کشف منطقه ای در دریا با دمای بالا در شرق نیوزلند
به گزارش زیست آنلاین، آب این منطقه حدود 5 درجه سانتیگراد گرمتر از متوسط دما برای این عرض جغرافیایی و این زمان از سال است. حباب داغ روی سطح اقیانوس آرام از فضا قابل ردیابی است و هم اکنون بزرگترین منطقه بر روی زمین محسوب می شود که دمای آن بالاتر از میانگین دمای آب است. مساحت این منطقه، بزرگتر از مساحت تگزاس است

دانشمندان می گویند دمای سطح اقیانوس خیلی تغییر نمی کند. یک درجه سانتیگراد زیاد است، اما اکنون این تغییر دما ۵ درجه سانتیگراد است. دیدن چنین منطقه وسیعی بسیار نادر است، اما دانشمندان می گویند که تغییرات اقلیمی، این پدیده ها را شایع تر می کند.

یکی از دانشمندان می گوید سطح اقیانوس کاری را انجام می دهد که دمای هوای بالای آن می گوید. این منطقه تابش آفتاب زیادی و کمبود باد شدید برای باد زدن منطقه گرم بالای سطح آب دارد.

آب این منطقه به عنوان یک قطعه بزرگ قرمز رنگ در نقشه ماهواره ای که توسط موسسه تغییر آب و هوا در دانشگاه ماین تولید شده است، ظاهر می شود. این نقشه دمای سطح آب اقیانوس ها را نشان می دهد.

این حباب های گرم در نقاط مختلف اقیانوس های جهان اتفاق می افتد. چند ماه پیش، اقیانوس شناسان یک فضای گرم اقیانوسی را در خارج از آلاسکا مشاهده کردند.

موج گرما تأثیر مستقیمی بر اکوسیستم آبی در آنجا داشته است. این در حالی که بسیاری از ماهی ها حتی به تغییرات کوچک دما نیز بسیار حساس هستند.

براساس یک مطالعه سال در 2018، موج های گرمای دریایی گذشته باعث مرگ گسترده بی مهرگان دریایی، سفید شدن مرجان ها و از بین رفتن خرچنگ ها شده است.

این مطالعه نشان داد که از سال 1925 تا 2016، هر سال، تعداد روزهایی که موج گرمای دریایی وجود داشته است، ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcgxz97.ak9xn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما