تاریخ انتشار :شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82049
زیست آنلاین: دولومیت های ایتالیایی که قبلاً به دلیل کوه های صورتی و دره های یخ زده به عنوان منطقه محافظت شده از سوی یونسکو شناخته شده اند، به دلیل حرکت به سمت سبز شدن توجهات بیشتری را به سمت خود جلب می کند.
پیست اسکی ایتالیایی سبز
به گزارش زیست آنلاین، یکی از استراحتگاه های پیست اسکی، بطور کامل عاری از پلاستیک می شود. پروژه Pejo 3000 ، استراحتگاه با 12 مایل پیست اسکی و هفت آسانسور در وال دی سوله، استفاده از هرگونه پلاستیک یکبار مصرف را از ابتدای این فصل ممنوع کرده است.

این ممنوعیت شامل بطری و کیف، چاقو و چنگال یکبار مصرف و حتی بسته های سس کچاپ و سس مایونز است.

مقامات این پیست، پس از انتشار یک گزارش در ماه آوریل که یخچالهای طبیعی در نزدیکی منطقه حاوی میکرو پلاستیک هایی نظیر الیاف پلی استر و پلی اتیلن هستند که در ساخت کیسه های پلاستیکی از آن ها استفاده می شود، این تصمیم را اتخاذ کردند.

این یخچال، بخشی از پارک ملی استلویو، بزرگترین پارک ملی ایتالیا است و گفته می شود بزرگترین یخچال دره ای ایتالیا نیز می باشد.

دانشمندان دانشگاه میلان و دانشگاه میلانو بین 131 تا 152 میلیون ذره پلاستیک بر روی این یخچال  پیدا کردند و معتقد هستند این ذرات حاصل از تجهیزات و لباس های رها شده گردشگران است که بر روی یخچال طبیعی به جای مانده است.

این پلاستیک ها ممکن است برای دهه ها باقی بماند. آنها به آسیب های زیست محیطی و سلامتی تبدیل شده و وارد زنجیره مواد غذایی می شوند. یخ و برف حاوی تقریباً همه مواد موجود در جو هستند.

در این منطقه همچنین از نیروگاههای هیدروالکتریک برای تأمین برق دره استفاده شده و ساختمانها از طریق نیروگاه زیست توده گرم می شوند و ضایعات چوبی که آن را می سوزاند، از صنعت چوب محلی بدست می آید.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdccoxq4.2bqi08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما