تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81974
زیست آنلاین: تخریب بزرگترین جنگل های بارانی گرمسیری جهان در ماه نوامبر بیش از دو برابر دوره مشابه در سال گذشته بوده است.
جنگل زدایی امسال آمازون در برزیل تقریباً به اندازه مساحت کشور پورتوریکو بوده است
به گزارش زیست آنلاین، براساس داده های اولیه منتشر شده توسط دولت برزیل، از بین رفتن جنگل آمازون در برزیل در ماه نوامبر به بالاترین حد خود از زمان ثبت آن در سال 2015 رسید.

روز جمعه آژانس تحقیقات فضایی کشور برزیل اعلام کرد که تخریب بزرگترین جنگل های بارانی گرمسیری جهان در ماه نوامبر 563 کیلومتر مربع بوده است که بیش از دو برابر در مدت مشابه سال گذشته است. جنگل زدایی امسال از ژانویه تا نوامبر به 8،934 کیلومتر مربع رسید که 83٪ بیشتر از مدت مشابه در سال 2018 و مساحتی تقریبا به اندازه کشور پورتوریکو است.

از بین رفتن جنگل ها معمولاً در ماه های نوامبر و دسامبر در فصل بارانی منطقه آمازون کند می شود. اما مقدار این تخریب در ماه گذشته به طور غیر منتظره ای زیاد بود.

محققان و متخصصان محیط زیست، جایر بولسونارو، رئیس جمهور راست گرای این کشور را به دلیل باز گذاشتن دست دامداران و قاچاقچیان به بهانه توسعه آمازون و تضعیف آژانس محیط زیست موسوم به ایباما را مقصر می دانند.

بولسونارو و وزیر محیط زیست برزیل، "ریكاردو سالس" گفتند كه دولت های قبلی در افزایش جنگل زدایی نقش داشته اند و سیاست هایی از جمله كاهش بودجه در آژانس هایی مانند ایباما درست قبل از آغاز كار دولت جدید در 1 ژانویه وضع شده است.

داده های منتشر شده توسط آژانس تحقیقات فضایی از طریق سیستمی جمع آوری شده است که در مورد آتش سوزی ها و انواع دیگر تحولات مؤثر بر جنگلهای بارانی هشدار می دهد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdci53av.t1azy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما