تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81957
زیست آنلاین: کارشناسان می گویند پناهندگان و آوارگان در کشورها به طور فزاینده ای در برابر اثرات رخداد های شدید آب و هوایی آسیب پذیر هستند.
آسیب پذیری شدید پناهندگان در برابر رخدادهای اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، آژانس های بشردوستانه می گویند که این مسئله چالش های بزرگی برای عملکرد آنها در مناطق مختلف جهان است و اردوگاه های موقت آوارگان در آفریقا و آسیا تحت تأثیر قرار گرفته است.

رخداد های شدید اقلیمی حتی باعث جابجایی های ثانویه برای جمعیت هایی شده است که قبلاً مجبور به ترک محل زندگی خود شده اند. دانشمندان می گویند که اگر گرم شدن به میزان فعلی خود ادامه یابد، وقایع شدید آب و هوایی افزایش خواهند یافت. اما کارشناسان می گویند که تغییرات اقلیمی نمی تواند مستقیماً با بلایای حاصل از رخدادهای آب و هوایی مرتبط باشد. با این حال بسیاری از آنها با پیش بینی های علمی که می گوید شدت و فرکانس آب و هوای شدید در جهان در حال گرم شدن افزایش پیدا می کند، موافق هستند.

شبیا مانتو، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: این مهمترین چالش ما شده است. تعداد فزاینده اردوگاه ها برای پناهندگان و آوارگان تحت تأثیر حوادث شدید آب و هوایی قرار گرفته است و مدیریت آنها در چنین شرایطی به طور فزاینده ای دشوار است. در بیشتر موارد، جاری شدن سیل مهمترین چالش بوده است.

به گفته مقامات آژانس پناهندگان سازمان ملل، هنگامی که طوفان گرمسیری Idai در مارس امسال به جنوب شرقی آفریقا رسید بیش از 1000 نفر را کشت و یک اردوگاه پناهندگی در زیمبابوه را نیز تحت تأثیر قرار داد. آنها گفتند که در اردوگاه پناهندگان تونگوارا که میزبان حدود 13 هزار پناهنده در ولسوالی چیپینژ است، تعداد زیادی از افراد زخمی شدند و حدود 2000 خانه که عمدتا بصورت خشتی ساخته شده بودند، به طور کامل یا جزئی آسیب دیدند و احتمال آلودگی منابع آب به دلیل سیلاب های اخیر و خطر شیوع بیماری های ناشی آز آب آلوده وچود دارد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcjaheo.uqevizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما