تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81953
زیست آنلاین: مذاکرات آب و هوایی در مادرید روز سه شنبه مجددا آغاز می شود و وزیران برای رسیدگی به برخی از موضوعات سخت که مذاکره کنندگان قادر به حل آن طی یک هفته گذشته نبودند وارد این شهر می شوند.
وزیران برای ادامه مذاکرات اقلیمی COP25 وارد مادرید می شوند
به گزارش زیست آنلاین، مقامات تقریباً از 200 کشور مختلف نتوانسته اند قوانین مربوط به بازارهای بین المللی کربن را که اقتصاددانان می گویند می تواند به کاهش میزان انتشار گازها کمک کند ، نهایی کنند.

موضوع جنجالی دیگر که باید بحث در مورد آن ادامه یابد تقاضای حمایت مالی برای کشورهای فقیر برای کمک به آنها در مقابله با خسارات و تخریب های ناشی از بلایای طبیعی است که ناشی از تغییرات آب و هوایی هستند.

برخلاف بسیاری از نشست های اقلیمی گذشته، تعداد کمی از سران دولتها به این مذاکرات پیوسته اند. اکثر آنها به جای خود، وزیران محیط زیست یا سایر مقامات ارشد را اعزام کرده اند که این موضوع منجر به نگرانی برخی شرکت کنندگان شده است.

جنیفر مورگان، مدیر اجرایی Greenpeace International گفت : هنوز وضعیت در شرایط اضطراری است و  تعداد کمی از سران کشورها به مادرید آمده اند تا تصمیمات نهایی برای مقابله با بحران آب و هوا بگیرند.

وی همچنین برخی از دولتها مانند برزیل و عربستان سعودی را به تلاش برای تضعیف توافق نامه متهم كرد و از اتحادیه اروپا خواست كه با ملل آسیب پذیر برای مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی همکاری کند.

فعالان محیط زیست امیدوار هستند اتحادیه اروپا این هفته برنامه جامعی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهد و این پیام امیدبخش به فعالان محیط زیست انگیزه و انرژی دهد.

رئیس جدید کمیسیون اجرایی این بلوک، اورسولا فون دره لاین، از اتحادیه اروپا خواسته است تا انتشار خالص گازهای گلخانه ای را تا سال 2050 متوقف کند.

دانشمندان می گویند اگر بخواهیم به توافق نامه اقلیمی پاریس برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین به اندازه 1.5 درجه سانتیگراد دست پیدا کنیم باید اکنون انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان به شدت کاهش یابد.

منبع : apnews

 

https://zistonline.com/vdcfm1dc.w6dytagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما