تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81938
زست آنلاین: گرتا تونبرگ می گوید از سال 2015 تاکنون میزان انتشار گازهای گلخانه ای 4 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده ناکافی بودن اقدمات است.
گرتا تونبرگ اعتراضات دانش آموزی را بدون دستاورد می داند
به گزارش زیست آنلاین، گرتا تونبرگ به فعالان در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل در مادرید گفته است که موج جهانی اعتصابات مدارس در مورد وضعیت آب و هوا در طی سال گذشته به دستاورد خاصی نرسیده است زیرا انتشار گازهای گلخانه ای همچنان در حال افزایش است.

پیش بینی می شد هزاران جوان در روز جمعه در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل و خیابان های پایتخت اسپانیا برای اعتراض به عدم پیشرفت در مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا گرد هم جمع شوند.

چهار سال از پس امضای توافقنامه پاریس، انتشار گازهای گلخانه ای 4٪ افزایش یافته است و مذاکرات امسال انتظار نمی رود تعهدات جدیدی برای بزرگترین منتشرکننده های گازهای گلخانه ای در جهان بوجود آورد.

تونبرگ که اعتراض انفرادی وی در سوئد در سال 2017 به یک جنبش جهانی تیدبل شده است در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از راهپیمایی در مرکز مادرید صحبت کرد. وی گفت: "اگرچه دانش آموزان در سراسر جهان اعتصاب كرده اند اما این اعتصابات منجر به اقدام جدی دولت ها نشده است. من فقط یک فعال هستم و به فعالان بیشتری احتیاج داریم. برخی از مردم از تغییر می ترسند. آنها بسیار ناامیدانه سعی می کنند تا ما را ساکت کنند. من صمیمانه امیدوارم COP25 به نتیجه خاصی برسد و آگاهی مردم را افزایش دهد و رهبران جهان و صاحبان قدرت اهمیت بحران آب و هوا را درک کنند، زیرا در حال حاضر به نظر نمی رسد که اینگونه باشند."

تونبرگ گفت، گرچه جوانان اعتصاب خود را ادامه می دهند، اما اگر دولت ها به وعده های خود عمل كنند این اعتراضات را متوقف خواهند کرد.

 این راهپیمایی قرار بود همزمان با اعتراضات و اعتصابات اقلیمی جوانان در سراسر جهان انجام شود. در آمریكا ، برنی سندرز و جین فوندا از جمله سیاستمداران و افراد مشهوری بودند كه قصد داشتند در اعتراضات شركت کنند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdciv3av.t1azp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما