تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 81918
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان داد، زنان باردار به دلیل گرمای ناشی از بحران آب و هوا، در معرض خطر زایمان زودرس قرار می گیرند.
تولد زودرس نوزادان با افزایش دمای زمین
به گزارش زیست آنلاین، این مطالعه که روز دوشنبه در مجله Nature Change Change منتشر شد، نشان داد که در روزهایی که دمای هوا از 90 درجه فارنهایت (32.2 درجه سانتیگراد) بالاتر می رود، میزان تولد نوزادان 5٪ افزایش می یابد. پس از افت دما، میزان تولد نیز کاهش می یابد.

افزایش 5 درصدی ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما نویسندگان تخمین می زنند که طی یک دوره 20 ساله، به طور متوسط 25000 نوزاد در سال در ایالات متحده به دلیل گرمای هوا زودتر متولد شده اند.

این قضیه به معنی از دست دادن سالانه بیش از 150،000 روز حاملگی زنان در ایالات متحده بین سالهای 1969 تا 1988 است. محققان فکر می کنند واقعیت فراتر از این آمارهاست.

این مطالعه نشان داد که میانگین کاهش مدت حاملگی حدود 6.1 روز است، اما در برخی موارد نوزادان تا دو هفته زودتر نیز به دنیا آمده اند.

مطالعات قبلی نشان داده است که با افزایش دما مادران با افزایش خطر ابتلا به پره اکلامپسی، فشار خون بالا و سایر مشکلات بهداشتی روبرو هستند. در طی هفته های آخر کودک در رحم مادر تکامل چشمگیری در مغز و رشد جسمانی دارد که تولد زودرس مانع این تکامل می شود.

مطالعات نشان داده اند نوزادانی که زودتر به دنیا می آیند با احتمال بیشتری به بیماری هایی مانند آسم و تاخیر در رشد روبرو می شوند و کودک باید در روزهای آغازین پس از تولد در بیمارستان بستری شود.

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است که استرس گرمایی می تواند میزان اکسی توسین را در مادر افزایش دهد. در زنان باردار با شروع زایمان میزان این نوروپپتید افزایش می یابد. نظریه دیگر این است که گرمای شدید به دلیل ایجاد استرس قلبی عروقی ممکن است باعث زایمان زودرس شود.

با افزایش بحران آب و هوا، روزهای بسیار گرمتری در پیش رو خواهد بود و از این رو زایمان زودرس می تواند به یک مشکل بسیار بزرگ در ایالات متحده و سراسر جهان تبدیل شود.

این مطالعه به بررسی داده های سال 1969 تا 1988 پرداخته است. در آن زمان روزهای گرم بسیار ضعیفتری ثبت شده است و اگر کشورهای جهان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش ندهند و از گرم شدن بیشتر کره زمین جلوگیری نکنند در آینده انتظار خطرات بیشتری وجود دارد.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcg7y97.ak9qq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما