تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81871
زیست آنلاین: گرگ بورن، مشاور آب و هوا و رئیس پیشین شورای تجارت استرالیا گفت: ما محصولات صنایع سوخت های فسیلی خود را با غیرت یک تولید کننده مخدر تولید می کنیم اما به بدبختی ای که برای آیندگان می آفرینیم اهمیتی نمی دهیم.
تشبیه محصولات صنایع سوختهای فسیلی به مواد مخدر
به گزارش زیست آنلاین، در این خبر مشروح سخنان گرگ بورن، مشاور آب و هوا و رئیس پیشین شورای تجارت استرالیا در رابطه با سوخت های فسیلی در پارلمان این کشور آورده شده است.

  با قطع ارتباط با صنعت سوخت های فسیلی باید آینده ای را بدون ذغال سنگ، نفت یا گاز در نظر بگیریم. با ادامه بحرانهای ناشی از تغییرات آب و در استرالیا، آنها باید خود را از اتحادیه های صنعت سوخت های فسیلی و لابی های خود با آنها دور کنند و با آینده ای متفاوت از گذشته روبرو شوند، امری که می تواند برای همه استرالیایی ها هیجان انگیز و سودمند باشد.

در حالی که آتش سوزی های بی سابقه در سراسر کشور وجود دارد. از نیو ساوت ولز و کوئینزلند گرفته تا در استرالیای غربی و در حال حاضر در استرالیای جنوبی و ویکتوریا،  ارزش آن را دارد که برای لحظه ای مکث بر روی کلمه "بی سابقه" کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید.

در BP (شورای تجارت استرالیا ) بیش از 20 سال پیش ما تأیید کردیم که برای مقابله با تغییرات آب و هوا و بحرانی که در پی آن ایجاد می شود به کاهش تولید گازهای گلخانه ای نیاز داریم. فریاد نگرانی ما فریادهای اعتراض از اتحادیه های صنعت و بسیاری از شرکت های همکار را برانگیخت.

 در استرالیا، من سرسختانه در شورای تجارت استرالیا برای تصدیق بحران تغییرات آب و هوا استدلال کردم اما شکست خوردم.

انتشار گازهای گلخانه ای جهانی  سالانه به جای کم شدن شتاب می گیرد. جامعه علمی فراخوان فزاینده ای برای کاهش سریع تولید گازهای گلخانه ای صادر کرده است. با این پیش بینی که روند گرم شدن کره زمین به طرز "بی سابقه" ای در حال افزایش است باز هم دولت فدرال تصمیم به نادیده گرفتن آنها می گیرد. سه دهه از اولین گزارش هیئت بین دولتی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استرالیا میگذرد اما باز صنعت سوخت های فسیلی در حال رشد است.

استرالیا اکنون دومین صادر کننده گاز، دومین صادر کننده زغال سنگ حرارتی و بزرگترین صادرکننده ذغال سنگ متالورژی در کره زمین است. ما محصولات خود را با غیرت تولید کننده مخدر تولید می کنیم اما به بدبختی آینده ای که می آفرینیم اهمیتی نمی دهیم.

در عین حال، ما آفتابگیرترین و بادگیرترین منطقه کره زمین هستیم که قادریم نه تنها انتشار خود را از طریق استقرار سریع انرژی های تجدیدپذیر کاهش دهیم بلکه با ایجاد صنایع تجدیدپذیر صادراتی آینده ای پاک را از آن خود کنیم. با این حال دولت در گذشته سرمایه گذاری می کند و از وضع موجود حمایت می کند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcezv8v.jh8zfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما