تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 81848
واحد اطلاعات اکونومیست خسارت ناشی از تغییرات اقلیمی برای اقتصاد جهانی را تا سال ۲۰۵۰ حدود هشت تریلیون دلار برآورد کرد.
خسارت ۸ تریلیون دلاری تغییرات اقلیمی برای اقتصاد جهان
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش روز چهارشنبه خود از تغییرات اقلیمی هشدار داده است که با افزایش گرم شدن کره زمین رشد اقتصادی کشورها تحت تاثیر قرار گرفته و نابودی زیرساخت ها بر اثر سیل و طوفان باعث تحمیل خسارت‌های سنگینی به کشورهای مختلف شده است.

اکونومیست با بررسی متغیرهای کلان اقتصادی ۸۲ کشور جهان دریافته است که تا پایان سال ۲۰۵۰ در نتیجه تغییرات اقلیمی حدود سه درصد از رشد تولید ناخالص داخلی جهان کاهش خواهد یافت.

در بین مناطق مختلف جهان، قاره آفریقا بیشترین آسیب‌پذیری و آمریکای شمالی کمترین آسیب پذیری را از تغییرات اقلیمی متحمل خواهند شد؛ به گونه‌ای که رشد اقتصادی آفریقا تحت تاثیر این تغییرات تا سال ۲۰۵۰ حدود ۴.۷ درصد کمتر خواهد شد.

جان فرگوسن - مدیر تحلیل داده در اکونومیست - با اشاره به این‌که کشورهای فقیر بیش از کشورهای ثروتمند تحت تاثیر این تغییرات جوی قرار خواهند گرفت، افزود: کشورهای ثروتمند می توانند تا حد زیادی در برابر تغییرات اقلیمی مقاومت کنند اما این مساله واقعا یک ریسک بزرگ برای کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته است.  در شرایطی که کار سختی در مبارزه با نابرابری داریم این مشکل هم به مشکلات قبلی افزوده شده است.

در بین کشورهای مختلف، آنگولا بیشترین اثرپذیری از تغییرات اقلیمی در جهان را داشته است؛ به گونه‌ای که طبق پیش‌بینی واحد اطلاعات اکونومیست، رشد اقتصادی این کشور تحت تاثیر این وقایع تا سال ۲۰۵۰ حدود ۶.۱ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. نیجریه با ۵.۹ درصد، مصر با ۵.۵ درصد، بنگلادش با ۵.۴ درصد و ونزوئلا با ۵.۱ درصد دیگر کشورهایی هستند که بیشترین آسیب‌پذیری را از تغییرات اقلیمی خواهند دید.

اکونومیست در بخش دیگری از گزارش خود پیش‌بینی کرده است که حجم تولید ناخالص داخلی جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۲۵۰ تریلیون دلار برسد. در بین کشورهای مختلف، آمریکا و کانادا کمترین تاثیر را از تغییرات اقلیمی خواهند دید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام فرگوسن، کاهش رشد اقتصادی جهان در اثر تغییرات اقلیمی اکنون از حرف گذشته و به مرحله عمل رسیده است. کشورهای در حال توسعه نمی توانند به تنهایی از پس این ریسک بر بیابند و نیاز به کمک فوری دارند.

https://zistonline.com/vdcivvav.t1az52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما