تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81844
دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مناطق غبارخیز با شدت‌های متفاوت در ۲۵ استان کشوروجود دارد .
 ۱۲ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار
به گزارش زیست آنلاین،، علی محمد طهماسبی روز دوشنبه در پایان سفر خود به استان سمنان ابراز داشت: از مجموع  ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار  مناطق غبارخیز کشور،  چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در استان سمنان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار هکتار از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار وسعت مناطق غبارخیز استان سمنان دارای گرد و غبار شدید و بقیه مناطق دارای وضعیت متوسط  است.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عامل انسانی، خشکسالی و کمبود بارش، اراضی بیابانی و مراتع فقیر از لحاظ پوشش گیاهی از عوامل اصلی شدت گرد و غبار در استان سمنان است.

طهماسبی افزود: معادن در شدت گرد و غبار نقشی مهم دارند، اما وسعت معادن در استان سمنان کم است.

وی تصریح کرد: اجرای اقدام‌های مقابله‌ای، پیشگیرانه و اصلاحی در مقابله با گرد و غبار با عضویت  ۱۷ دستگاه اجرایی در ستاد مقابله با گرد و غبار دنبال می‌شود.


تهیه اسناد استانی مقابله با گرد و غبار
وی بیان کرد: تدوین سند استانی مقابله با گرد و غبار از جمله برنامه‌های بلندمدت به منظور برنامه‌ریزی و هدفمندی در انجام اقدام‎‌های مقابله با گرد و غبار محسوب می‌شود که در دست تهیه است و براساس این سند ۱۷ دستگاه عضو ستاد مقابله در هر استان وظیفه مشخص دارند.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار در نظر گرفته شد که ۷۵ درصد آن تخصیص یافت.

وی یادآور شد: امسال ۱۰۰ میلیون یورو برابر با ۱۲ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار در نظر گرفته شده که اکنون حدود ۲۵ درصد تخصیص یافته و تلاش می‌شود باقیمانده اعتبارهای درنظر گرفته تخصیص یابد.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از مجموع ۱۰۰ میلیون یورو، حدود ۶۵ میلیون یورو برای مقابله با گرد و غبار و ۳۵ میلیون یورو برای رسیدگی به زیرساخت‌های برق آسیب دیده از گرد و غبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار و بازدید از مناطق بیابانی و منشا گرد و غبار سمنان به این استان سفر کرد.

https://zistonline.com/vdceev8v.jh8zei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما