تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81822
زیست آنلاین: آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد اختلاف شدید بین وعده ها و اقدامات در مورد تغییرات اقلیمی خطرات عدم موفقیت در کنترل دمای زمین را در پی دارد.
از وعده های اقلیمی تا اقدامات متناسب فاصله زیادی وجود دارد
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس دیدگاه آژانس بین المللی انرژی، سیاست های اقلیمی موجود در جهان برای پایان دادن به روند صعودی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2040 بدون یک ائتلاف بزرگ از دولت ها و سرمایه گذاران است، کافی نخواهد بود.

این آژانس گفت: میزان انتشار کربن از صنعت انرژی در جهان با وجود پیشرفت در انرژی های تجدیدپذیر در سال های اخیر ، در سال 2018 به رکورد جدیدی رسید.

IEA انتظار دارد که رشد منابع تجدیدپذیر در دهه های آینده سرعت بیشتری بگیرد، اما هشدار داد که نمی توان قبل از سال 2040 انتشار گازهای گلخانه ای از این صنعت را به صفر رساند.

"فاتح بیرول"، مدیر اجرایی IEA، گفت: عدم تناسب بین هدف مقابله با بحران اقلیمی بوسیله مهار انتشار گازهای کربن و سیاست های موجود،  باعث افزایش شدید انتشار این گازها شده است.

براساس آخرین آمارهای آژانس بین المللی انرژی، پیش بینی می شود با سیاست های کنونی، انتشار گازهای کربن، 100 میلیون تن در سال برای حداقل 20 سال دیگر افزایش یابد.

این نرخ افزایش، حدود ۷۰ درصد کندتر از افزایش میزان انتشار گازهای گلخانه ای در دهه های گذشته خواهد بود، اما فاصله زیادی وجود دارد تا به اهداف توافق پاریس برسد.

بیرول گفت: ما باید اراده سیاسی بزرگی را در سراسر جهان ببینیم. به همین دلیل من معتقدم که جهان نیاز به ایجاد یک ائتلاف بزرگ دارد که شامل دولت ها، سرمایه گذاران، شرکت ها و افراد دیگری است که واقعاً متعهد به مقابله با تغییرات اقلیمی هستند.

https://zistonline.com/vdcauana.49n6u15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما