تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 81803
درکشاورزی پایدار کفشدوزک ها محبوبترین وسیله کنترل آفات در گلخانه ها و باغ ها بوده و در مقیاس بسیار گسترده ای از آنها استفاده می شود.
کفشدوزک ها شما را ثروتمند می‌کنند
به گزارش زیست آنلاین، هرکفشدوزک 50 تا 60 شته در روز می‌خورد که طیفی ازآفات مختلف از حشرات و لاروها و نرم تنان وانواعی از سوسک‌ها را در بر می‌گیرد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که هرکفشدوزک 5000 انواع افت مصرف می‌کند از این رو بعنوان یک آفت کش طبیعی بدون آسیب زیستی برای انسان، طبیعت و دامها و زنبورعسل مورد استفاده قرارمیگيرد. 

با توجه به گسترش کشت گلخانه ای وکشاورزی پایداراستفاده ازکفشدوزک به جای آفت کشهای صنعتی جایگاه ویژه ای پیدا کرده و هم اکنون دربرخی ازکشورها پرورش کفشدوزک به عنوان یکی از مشاغل پرسود با محصولی بسیار کارآمد مورداستقبال جوانان بویژه زنان قرار گرفته است.

در کشورما باتوجه به کاهش ذخائر آب زیرزمینی ضرورت کشت گلخانه ای وکشاورزی پایدار درک شده و رو به گسترش است، ازاین رو باید به ظرفیت وضرورت ایجاد مشاغلی نظیر پرورش آفت کشهای طبیعی ازجمله کفشدوزک نیزتوجه شود و با بکارگیری توانمندی جوانان تحصیل کرده روستایی این نوع مشاغل وارد عرصه اقتصادی روستاها گردد./نشریه زنان روستایی و عشایری

https://zistonline.com/vdcjtoeo.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما