تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81763
زیست آنلاین: هرچه واقعیت تغییرات آب و هوایی روشن تر می شود و آتش سوزی، خشکسالی یا طوفان های شدید افزایش می یابد برخی از کارشناسان معتقدند که اضطراب ناشی از تغییرات آب و هوایی نیز بیشتر آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار می دهد.
تغییرات آب و هوایی باعث "اضطراب زیست محیطی" می شود
به گزارش زیست آنلاین، با افزایش اثرات تغییرات اقلیمی اضطراب ناشی از آنها نیز در مردم افزایش می یابد. گزارشهای مختلفی اهمیت این موضوع و آنچه را كه ما به طور بالقوه با آنها روبرو هستیم، اثبات می كند. فعالان اقلیم، مانند گرتا تونبرگ 16 ساله، که اخیراً در نشست اجلاس اقلیم ایالات متحده در نیویورک سخنرانی کرده است، بر این پیام تأکید می کنند. وی گفت: "دنیا از خواب بیدار می شود." "و تغییر در راه است، خواه آن را دوست دارید یا نه."

در نتیجه، براساس بررسی های اخیر دانشگاه های ییل، وقتی تغییرات آب و هوایی به وجود می آید بیشتر از همیشه مضطرب می شویم. حال باید چه کارهایی برای رفع این اضطراب انجام دهیم:

با انجام اقدامات ضروری اضطراب  خود را کاهش دهید اضطراب ناشی از تغییرات اقلیمی برای روانپزشک و فعال آب و هوا، لیز وان سوسترن، جای تعجب ندارد. وی گفت: "اکنون جمعیت واقعاً از نظر عاطفی شارژ شده است."  وی گفت: با تجربه وقایع شدید تغییرات آب و هوایی مردم در نهایت متوجه شدند که تغییرلت اقلیمی شعار نیست بلکه واقعی است. آنها خود را در مسائل مختلف زیست محیطی شریک می دانند و در راستای حل این معضل تلاش می کنند.

وان سوسترن، یکی از بنیانگذاران اتحاد روانپزشکی آب و هوا، معتقد است که به همان اندازه که طوفان های خارجی دارای تاثیرات مخرب است، طوفانهای داخلی (اضطراب) ناشی از تغییرات اقلیمی نیز دارای تاثثیرات منفی است. بیشترین اضطراب افراد این است که جوانان در فضایی بزرگ می شوند که متوجه می شوند که مردم و مسئولین برای نسل آنها اهمیتی از نظر زیست محیطی قائل نیستند و آینده روشنی در انتظار آنها نیست.

او گفت، نه تنها احساس می شود كه آنها به اندازه كافی عمل نمی كنند، بلکه آنها می بینند كه حمایت هایی كه قبلاً در این زمینه اعمال شده است نیز دیگر انجام نمی شود و در حال عقبگرد زیست محیطی هستیم.

سوسترن می گوید:  فعالی مانند تونبرگ تنها یک نمونه از افراد مضطرب زیست محیطی است. وی با بیان اینکه که شخصاً با گرتا صحبت نکرده است می گوید: "من به طور خاص نمی توانم بگویم چه چیزی برای او مناسب است، اما می توانم بگویم که به طور کلی کودکی که از آب و هوا آگاه است و عمیقاً مضطرب است، می تواند فعالیتی قدرتمند انجام دهد و نتایج اثربخشی نیز داشته باشد."

تبدیل به یک مدافع شویم وقتی صحبت از تغییرات آب و هوایی می شود، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ ما می توانیم اقدامات موثری به عنوان یک مدافع انجام دهیم. ما می توانیم گوشت گاو کمتری بخوریم، زیرا گاوها متان زیادی تولید می کنند. مسافرت های هوایی کمتر داشته باشیم، زیرا پرواز باعث تولید کربن می شود و به جای رانندگی قدم بزنیم. اما اندرو مک آفی، دانشمند پژوهشکده فناوری ماساچوست، که به تازگی کتابی در مورد چگونگی حل مشکلات زیست محیطی منتشر کرده است، معتقد است که این موارد به تنهایی در عین مفید بودن کافی نیستند.

مک آفی گفت، یکی از مهمترین کارهایی که می توانیم به عنوان شهروند انجام دهیم دفاع از سیاست های هوشمند و رأی دادن به کاندیداهای اصلح است. وی گفت: "اهرم ما به عنوان رای دهنده فوق العاده است. فقط باید درست انتخاب کنیم."

با دیگران در ارتباط باشیم ما می توانیم با ارتباط داشتن با دیگران هم نگرانی خود را تسکین دهیم و هم با پشتیبانی یکدیگر کارهای بزرگی انجام دهیم.

لوئیس، روانشناس اقلیمی گفت: "قدرت واقعی در جمع گرایی است و افراد به کمک همدیگر می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. "

مثبت بمانیم و بر پیشرفت متمرکز شویم ما باید باور داشته باشیم که پیشرفت امکان پذیر است. مک آفی در کتاب خود یادداشت می کند، در زمینه تغییرات اقلیمی پیشرفت هایی در حال انجام است. به عنوان مثال هوا و آب را کمتر آلوده می کنیم و گازهای گلخانه ای کمتری نیز منتشر می کنیم. اگرچه هنوز راه طولانی در پیش است اما باید با امید به راه خود ادامه دهیم.

وی گفت: "ما باید امید فراوان داشته باشیم زیرا گازهای گلخانه ای نوعی آلاینده های هوا هستند و ما می دانیم چگونه می توان آلودگی هوا را کاهش داد." ما قبلاً این کار را با موفقیت انجام داده ایم. بنابراین، گرم شدن کره زمین اگرچه بد است، اما مرموز نیست. اگر جدی بخواهیم آلودگی را کاهش دهیم، می دانیم چگونه این کار را باید انجام داد. "

منبع : nbcnews

https://zistonline.com/vdcexf8v.jh8zpi9bbj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما