تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 81758
محققان دانشگاه موناش واقع در استرالیا، در تحقیقی جدید دریافتند که گرمایش زمین منجر به گسترش سوء تغذیه در جهان می شود.
ارتباط تنگاتنگ گرمایش زمین و سوء تغذیه
به گزارش زیست آنلاین و به نقل از پایگاه خبری یونایتدپرس، در این تحقیقات اطلاعات مربوط به ۸۰ درصد از موارد بستری شدن شهروندان برزیلی به دلیل سوء‌تغذیه بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۵ میلادی بررسی شد و رابطه بین قرار گرفتن در معرض گرما و افزایش سوء تغذیه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
محققان ارتباط بین دمای متوسط روزانه و بستری شدن در اثر سوء‌تغذیه را دنبال کرده و دریافتند به ازای یک درجه افزایش میانگین دمای روزانه در فصل گرما، تعداد موارد بستری شدن در بیمارستان‌ها به میزان ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد. این نسبت در مورد افراد بین ۵ تا ۱۹ سال و همچنین افراد بالای ۸۰ سال، بیش‌تر از سایرین است. بر اساس این تحقیقات افزایش دمای هوا به طرق زیر موجب بروز بیماری‌های ناشی از سوء‌تغذیه می‌شود:
- کاهش اشتها
- افزایش تمایل به مصرف الکل
- کاهش انگیزه یا توانایی خرید و پخت و پز
- تشدید هرگونه سوء‌تغذیه منجر به بستری شدن در بیمارستان
- تشدید سوءهاضمه با افزایش عوارض گوارشی
به گزارش ایرنا، تغییرات آب و هوایی زمین یکی از بزرگترین تهدیدات در رابطه با کاهش گرسنگی، به ویژه در کشورهای فقیر و کم‌درآمد محسوب می‌شود. بر اساس تخمین متخصصان، تغییرات آب و هوا موجب کاهش ۳.۲ درصدی دسترسی به غذا در سراسر جهان شده و در نتیجه تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعداد موارد مرگ ناشی از کمبود وزن به ۳۰ هزار نفر در سراسر جهان می‌رسد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PLOS Medicine  منتشر شده است.

https://zistonline.com/vdcivyav.t1azw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما