تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81754
زیست آنلاین: آتش سوزی های کالیفرنیا هزاران نفر را مجبور به تخلیه منازلشان کرده است. در حال حاضر بیش از 94،000 هکتار در کالیفرنیا سوخته است. جنگل های وسیع به جعبه های باریک تبدیل شده اند. تغییرات اقلیمی همسو با سهل انگاری های انسانی این منطقه را به نابودی کشانده است.
نقش تغییرات اقلیمی در آتش سوزی کالیفرنیا
به گزارش زیست آنلاین، جری براون، رئیس سابق کالیفرنیا، این هفته گفت: "این فقط یک آغاز است." "این تنها طعم وحشت است که در ده ها سال رخ خواهد داد."

در اینجا پنج دلیل برای کشنده تر و مخرب تر شدن آتش سوزی کالیفرنیا آورده شده است که همه آنها مربوط به تغییرات آب و هوایی است:

هوا داغ تر و داغ تر می شود درجه حرارت گرمتر به معنی خشکی زمین و جو است. به عنوان مثال، طبق یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Earth's Future ، در کالیفرنیا، درجه حرارت روزهای گرم سال از اوایل دهه 1970، 2.5 درجه افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: "روشن ترین رابطه بین آتش سوزی کالیفرنیا و تغییرات آب و هوایی، افزایش گرما و خشکی جو است که منجر به گسترش آتش سوزی جنگل ها در تابستان می شود."

 گرم شدن هوا باعث افزایش آتش سوزی در سراسر غرب ایالات متحده، به ویژه در مناطق جنگلی شده است که این گرم شدن از طریق افزایش تقاضای رطوبت جوی و کاهش رطوبت خاک در تابستان به دلیل کاهش بارش برف ایجاد می شود.

پارک ویلیامز، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد دانشگاه کلمبیا، گفت: گرم شدن کره زمین باعث شده تا کسری فشار بخار VPD)) از اواخر دهه 1800، 10 درصد افزایش یابد، به این معنی که تبخیر بیشتر اتفاق می افتد و تا سال 2060 ، او انتظار دارد كه این اثر دو برابر شود.

وی به سی ان ان گفت: " افزایش تبخیر تأثیرات نمایی بر روی آتش سوزی دارد، یعنی افزایش تبخیر تاثیرات آتش سوزی را چندین برابر می کند. بنابراین افزایش 10 درصدی بعدی احتمالاً اثرات قدرتمندتری نیز خواهد داشت."

بهار و تابستان گرمتر می شود وزارت جنگل و حفاظت از آتش سوزی کالیفرنیا یا CalFire، تغییرات آب و هوایی را "محرک اصلی" روند طولانی تر آتش سوزی نامید.

CalFire در چشم انداز فصل آتش سوزی 2019 گفت: " بهار و تابستان گرمتر، کاهش بارش برف ، و ذوب برف در اوایل بهار، فصل های خشک و طولانی تر را ایجاد می کند که باعث افزایش تنش رطوبت روی گیاهان می شود و جنگل ها را مستعد آتش سوزی شدید می کند."

هوا در اثر بادهای شدید خشک تر می شود در پاییز، بسیاری از آتش سوزی های کالیفرنیا در بوته های ساحلی رخ داده و توسط باد به مکان های دیگر رانده میشود.

این بادهای دریایی شدید رطوبت بسیار کمی دارند که به سرعت گیاهان روی زمین را خشک می کنند و هنگام بروز قبل از شروع بارش های زمستانی، آتش سوزی را پخش می کنند.

ماری الدریج، سخنگوی CalFire گفت: "باد باعث افزایش اکسیژن می شود که منجر به آتش سوزی سریعتر می شود." "همچنین رطوبت سطح را از بین می برد و باعث خشک شدن آن می شود."

فصل آتش سوزی به سال آتش سوزی تبدیل شده است آنچه مقامات کالیفرنیا زمانی به آن "فصل آتش سوزی" می گفتند اکنون تبدیل به "سال آتش سوزی" شده است.

به گفته کال فایر، "در حالی که آتش سوزی ها بخشی طبیعی از منظره کالیفرنیا هستند، فصل آتش سوزی در کالیفرنیا اوایل سال آغاز می شود و اواخر سال به پایان می رسد."

شیوع آفات باعث تضعیف و از بین رفتن درختان می شود شرایط ناگوار خشکسالی، جنگل ها را به جعبه های کوچک تبدیل کرده و آفات را تشویق به خوردن پوست درختان و گیاهان کرده است.

براساس گزارش چهارمین ارزیابی ملی آب و هوا در آمریکا: "آلودگی سوسک های پوستی 7٪ از مناطق جنگلی آمریكا را از سال 1979 تا 2012 درگیر کرده است که این امر به دلیل تغییرات آب و هوا و خشکسالی است.

با تغییر آب و هوا مناطق سوختگی رشد می کنند براساس مطالعه اخیر منتشر شده در Future Earth ، افزایش میزان آتش سوزی در 50 سال گذشته در سراسر کالیفرنیا اتفاق افتاده است. این مطالعه نشان داد از اوایل دهه 1970، آتش سوزی های کالیفرنیا به اندازه هشت برابر افزایش یافته است و مناطق سوخته سالانه نزدیک به 500٪ رشد پیدا کرده اند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdceef8v.jh8zni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما