تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : 81739
گونه ای تازه کشف شده از سوسک با الهام از گرتا تونبرگ، فعال اقلیمی جوان، نامگذاری شده است.
نامگذاری یک گونه سوسک با الهام از گرتا تونبرگ
به گزارش زیست آنلاین، طول این گونه کمتر از 1 میلی متر است و بال و چشم ندارد و و دو شاخک بلند که شبیه به آنتن هستند روی سر خود دارد.
دکتر "مایکل داربی" گفت که دلیل انتخاب این نام تحت تأثیر قرار گرفتن وی توسط فعالیت های زیست محیطی این نوجوان سوئدی است.
وی افزود که هدف از نامگذاری این گونه سوسک با الهام از تونبرگ، قدردانی از سهم برجسته وی در افزایش آگاهی عموم پیرامون مسائل زیست محیطی است.
اکنون این نام به طور رسمی در مجله ماهانه Entomologist ثبت شده است.
دکتر ماكس باركلی، مسئول ارشد موزه، گفت: این نامگذاری بسیار مناسب است چرا که گونه های كشف نشده همیشه قبل از اینكه دانشمندان آنها را نامگذاری كنند از بین می روند ، بنابراین مناسب است یکی از جدیدترین اکتشاف ها به نام شخصی نام گذاری شود که برای حفظ محیط زیست و حفاظت از گونه های در معرض خطر تلاش کرده است.
N. gretae برای نخستین بار در دهه 1960 توسط ویلیام بلاک در کنیا پیدا شد که وی نمونه های خود را در سال 1978 به موزه تاریخ طبیعی لندن اهدا کرد و از آن زمان تاکنون در یکی از مجموعه های این موزه نگهداری می شود. 
این نامگذاری برای چهره های دیگری که توسط دانشمندان مورد تحسین قرار گرفته اند نیز انجام شده است. به عنوان مثال یک گونه عنکبوت با الهام از نام بازیگر سرشناس هالیوود، "لئوناردو دی کاپریو"، Spintharus leonardodicaprioi. نامگذاری شد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdchwqn6.23nzxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما