تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81720
زیست آنلاین: به گفته رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، تولید سویا در خاک اروپا به جای وارد کردن آن از کشورهایی مانند برزیل به مبارزه با جنگل زدایی در آمازون کمک خواهد کرد.
کاشت سویا در اروپا از آتش سوزی در آمازون جلوگیری می کند
 به گزارش زیست آنلاین، یورونیوز نگاهی دقیق تر به وابستگی اروپا به واردات سویا و تأثیرات زیست محیطی آن دارد. 

کشاورزان اروپایی بر سویای وارداتی تکیه دارند هر روز صبح، الكساندر، كشاورزی در منطقه اوورگن فرانسه، دام خود را با یونجه و سپس مخلوطی از غلات و گیاهان و حبوبات تغذیه می کند كه 10٪ آن سویا است و بیشتر آنها از برزیل وارد می شود.

طبق گفته این کشاورز، این سویا "احتمالاً از نظر ژنتیکی اصلاح شده است (GMO). وی افزود: ما عمدتا سویای GMO را از برزیل و ایالات متحده وارد می کنیم تا دام های خود را تغذیه کنیم.

وی افزود: برای کشاورزان، اروپا باید خود این بذر را تولید کند زیرا سویا یک بذر اقتصادی، با قیمت مناسب است. علاوه بر این، سویا دارای پروتئین بالایی است که امکان چربی گیری سریع حیوانات را فراهم نمی کند و این مسئله قابل اغماض نیست."

همه ساله 33 میلیون تن سویا به قاره اروپا وارد می شود که بیشتر آن از کشور برزیل و ایالات متحده است.

کشاورزان در چین (بزرگترین تولیدکننده سویا در جهان) و در برزیل جنگلها را برای کاشت این ماده تخریب می کنند و به این ترتیب در جنگل زدایی بزرگترین جنگل بارانی جهان سهیم هستند.

امسال تعداد آتش سوزی های جنگلی در برزیل افزایش یافته است و مقیاس این خسارت توجه جهانیان را به خود جلب کرده و این موضوع در دستور کار جلسه G7 در ماه اوت قرار گرفته است و منجر به ایجاد تنش های دیپلماتیک بین رهبر فرانسه و همتای برزیلی خود شده است.

برای تولید سویا به اندازه کافی برای تأمین نیازهای اروپا به حدود 15 میلیون هکتار زمین نیاز است.

چرا اروپا سویا وارد می کند؟ اعتماد اروپا به واردات به دهه 1960 و موافقت نامه های تجارت بین المللی برمی گردد و به جای کاشت سویا بر روی سایر غلات تمرکز می کند.

در نزدیکی Chalon-sur-Saone ، لیونل یک کشاورز فرانسوی بیش از 10 سال است که سویا کشت می کند. به گفته وی، تولید سویا در این اراضی دارای مزایای بسیاری برای محیط زیست و همچنین حفظ خاک است.

اگر اروپا سویای مورد نیاز خود را تولید کند نیازی به تخریب جنگل های آمازون برای تولید بیشتر دانه های سویا در برزیل نیست.

منبع : euronews

https://zistonline.com/vdchvqn6.23nzidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما