تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81719
زیست آنلاین: طبق یک مطالعه، گیاهخواری و درختان می توانند به جلوگیری از مشارکت کشاورزی در گرمایش جهانی کمک کنند.
صنعت كشاورزی تا سال 2050 می تواند جاذب كربن باشد
به گزارش زیست آنلاین، اگر در کشورهای ثروتمند از پنج نفر، یک نفر گیاهخوار شود، و یک سوم غذای دور ریز خود را کاهش دهند در حالی که به کشورهای فقیر کمک شود تا جنگل های خود را حفظ کنند و زمین های تخریب شده را بازیابی کنند، سیستم های کشاورزی جهان می توانند تا سال 2050 به جای نقش داشتن در افزایش گرمایش جهانی، دی اکسید کربن را جذب کنند.

براساس یک مطالعه در مورد جنگل های جهان، کشاورزی و سیستمهای غذایی منتشر شده در مجله Nature Climate Change ، کاشت درخت و بهبود حاصلخیزی خاک از طریق شیوه های مناسب کشاورزی نیز برای رسیدن به این امر ضروری است. مدیریت كشاورزی با روشی سالم تر از نظر زیست محیطی می تواند تقریباً یك سوم از مسیر رسیدن به اهداف توافق پاریس را هموار کند.

"استفانی رو"، استاد محیط زیست در دانشگاه ویرجینیا و نویسنده مقاله گفت: این اقدامات اکنون امکان پذیر است و مزایای دیگری نیز به همراه خواهد داشت. گزارش های اخیر در مورد وضعیت جنگل ها و سیستم های غذایی ما نشان از عدم پیشرفت نگران کننده در بخش زمینی دارد و فرصت ما برای رسیدن به توافق نامه پاریس در حال از بین رفتن است. با این حال، من خوشبین هستم زیرا ما همه ابزارهای مورد نیاز را داریم  و می توانیم بر روی فشارهای عمومی و اراده های سیاسی حساب کنیم.

این تغییرات همچنین باعث رژیم های غذایی سالم تری در سطح جهان ، بهبود وضعیت معیشت در مناطق فقیرنشین ، حفظ حیات وحش و گیاهان و ایجاد کیفیت بالای آب و هوا می شود. بسیاری از اقدامات پیشنهادی مانند کاهش ضایعات مواد غذایی و کاهش مصرف بیش از حد گوشت نیز موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

برای مثال ، بهبود مدیریت خاک از طریق روشهای کشاورزی ارگانیک حدود 57 میلیارد دلار هزینه دارد اما طبق تخمین ها، تقریباً 2 تریلیون دلار در این مدت صرفه جویی حاصل می شود.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcf1edc.w6dyyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما