تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 81714
زیست آنلاین: حمایت انگلیس از بانک جهانی برای کمک به کشورهای فقیر، به اصلاحات در نهاد جهانی وابسته خواهد بود تا پول بیشتری را برای مقابله با بحران آب و هوا، بهبود برابری جنسیتی و اطمینان از اینکه کشورهای آسیب پذیر بتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند، هزینه کند.
درخواست انگلیس از بانک جهانی برای مقابله با بحران آب و هوا
به گزارش زیست آنلاین، "آلوک شرما"، دبیرکل توسعه بین المللی، در واشنگتن گفت که میزان کمک انگلیس به تسهیلات وام اعطایی بانک برای کشورهای کمتر توسعه یافته در جهان بستگی به رویکرد متمرکزتر بر ضد فقر دارد.
این بانک در حال حاضر به دنبال کمک های کشورهای ثروتمند برای نوزدهمین انجمن توسعه بین المللی (IDA 19) است که وام ها و کمک ها را برای کشورهایی که مشکل مالی دارند فراهم می کند.
انگلیس یکی از معدود کشورهایی است که هدف سازمان ملل برای صرف 0.7٪ از درآمد ملی برای کمک به توسعه دنبال می کند و مقدار بودجه کمکی این کشور در IDA18، هفتاد و پنج میلیارد دلار بود.
شرما، با توجه به تلاش بانک برای جمع آوری پول بیشتر برای IDA 19 اظهار داشت که قصد دارد از اهرم انگلیس برای تأمین تغییرات استفاده کند. وی در دیدار با "مالپپت"، رئیس بانک جهانی در نشست سالانه بانک در واشنگتن گفت که اقدامات لازم برای این امر عبارتند از:
-    افزایش حمایت مالی بانک برای مقابله با بحران آب و هوا، از جمله کمک به آسیب پذیرترین جوامع برای انعطاف پذیری و آماده سازی برای حوادث طبیعی 
-    حفظ تنوع زیستی و سرمایه گذاری  در راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند جنگل زایی 
-    تمرکز بر بسیج سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشورهای فقیر و اولویت قرار دادن پروژه های زیربنایی با کیفیت سبز که پایه و اساس رشد اقتصادی را تشکیل می دهند.
-    تأمین پول اضافی و افزایش کارمندان بانک جهانی مستقر در کشورهای درگیر تنش
-    بهبود حقوق زنان و دختران از طریق دسترسی بیشتر به خدمات برنامه ریزی شده خانواده امن، اطمینان از اینكه دختران می توانند به مدرسه بروند و قوانین قوی تر علیه خشونت مبتنی بر جنسیت 
"شرما" گفت: "انگلستان در راه ایجاد اقتصاد های پایدار پیشرو است. این آرزوی من است که در طی 10 سال کشورهای شریک ما بتوانند منابع خود را از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و درآمدهای مالیاتی خود 10 برابر افزایش دهند."

https://zistonline.com/vdcay0na.49n6615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما