تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 81705
زیست آنلاین: بیش از 40 هزار دونده امروز یکشنبه در هوای آلوده پایتخت هند به رقابت می پردازند.
مسابقه دوی ماراتن در آلوده ترین شهر جهان
به گزارش زیست آنلاین، تصاویری منتشر شده از این شهر نشان می دهد که لایه ای از آلودگی و دود هوای این شهر را پوشانده است و برخی از ساختمان ها در این هوا به سختی دیده می شوند. شاخص آلودگی هوا که بین 0 تا 500 است در دهلی برابر بار 227 می باشد که هوای این شهر را در وضعیت "بسیار ناسالم" قرار داد. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، شاخص کیفیت هوای قابل قبول برای تنفس انسان عدد 25 است.

دویدن در این هوا می تواند برای انسان خطرناک باشد. آلاینده های میکروسکوپی مانند PM25 که قطر آن ها کوچکتر از 2.5 میکرومتر است، می توانند وارد ریه و جریان خون شده و خطر ابتلا به مشکلات تنفسی، سرطان، سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش دهد. تمرینات فیزیک می تواند تا 5 برابر مقدار آلاینده های تنفس شده را افزایش دهد.

مسئولین برگزار کننده برخی تدابیر را جهت کاهش این مشکل انجام داده اند. آن ها چند روز قبل از برگزاری مسابقه تمام مسیر مسابقه را بوسیله مخلوط  آب و ترکیبات شیمیایی ایمن آب پاشی کرده اند که ذرات آلاینده را کاهش دهند. آن ها همچنین از فناوری پیشرفته استفاده از وای فای جهت حرکت دادن ذرات آلاینده در مسیرهای دلخواه استفاده کرده اند. در طول مسیر مسابقه نیز امکانات پزشکی برای موارد ضروری تعبیه شده است.

اما با این حال دوندگان نگران این موضوع هستند. "جاناتان گیل هریس" یکی از دونده هایی که از سال 2012 در مسابقات دهلی شرکت می کند می گوید که وضعیت آلودگی در چهارسال گذشته وخیم تر شده است.  شما تعداد زیادی از دونده ها را خواهید دید که از ماسک در حین دویدن استفاده می کنند.

در مسابقات ماراتن پکن در سال 2014، بسیاری از دونده گان از ماسک و لوازم ایمنی چشم مانند عینک شنا استفاده کردند. برخی از دوندگان نیز بعد از پیمودن مسافتی از ادامه مسابقه انصراف دادند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcam0na.49n6w15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما