تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81700
زیست آنلاین: "جین فوندا" با الهام از فعالیت های اقلیمی گرتا تونبرگ، نوجوان سوئدی و به امید ترغیب حضور افراد مسن در اعتراضات زیست محیطی، در این اعتراضات حاضر و توسط پلیس دستگیر شد.
دستگیری بازیگران هالیوود در اعتراضات آب و هوایی
به گزارش زیست آنلاین، وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: دستگیری در سن 81 سالگی چالش های خود را دارد. من به شرکت در این اعتراضات در روز جمعه ادامه خواهم داد.
روز جمعه، وی به همراه "سام واترسون" دیگر بازیگر آمریکایی و 17 معترض میانسال، به جرم آنچه توسط پلیس، تظاهرات غیر قانونی خوانده شده بود، بازداشت شد.

سام واترسون

سام واترسون، در اعتراضات آب و هوایی دستگیر شد

فوندا در بسیاری از تظاهرات اقلیمی در گذشته شرکت کرده است. وی می گوید حرکت تونبرگ در شکل دادن اعتراضات در سطح بین المللی باعث شد وی دوبار در این اعتراضات شرکت کند.
فوندا آخرین بار در دهه 1970 در اعترض به جنگ علیه ویتنام دستگیر شده بود. اما به یاد نمی آورد دقیقا چه عاملی باعث دستگیری وی شده بود.
وی می گوید مخاطب او افرادی هستند که سعی می کنند استفاده خود از پلاستیک را کاهش دهند و رویکرد زیست محیطی اتخاذ کنند، اما نمیدانند که چه کار باید بکنند و احساس درماندگی می کنند. ما در تلاش هستیم تا مردم را ترغیب کنیم تا در هر طیف سنی، در زمینه محیط زیست فعال تر شوند.
همزمان با شکل گیری اعتراضات در کشورهای مختلف، در آمریکا نیز اعتراضات زیست محیطی شکل گرفته است و شرکت کنندگان در این اعتراضات از مسئولین می خواهند که اقدامات فوری و متناسب برای مقابله با تغییرات اقلیمی انجام دهند. صدها نفر از معترضین تاکنون توسط پلیس دستگر شده اند.

منبع: nbcnews

https://zistonline.com/vdcfxedc.w6dyxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما