تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81680
زیست آنلاین: آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) در چند روز اخیر یک پیشنهاد جامع با هدف بهبود روش های آزمایش اندازه گیری سرب موجود در آب آشامیدنی و انجام اقدامات فوری در صورت وجود مشکل در سراسر ایالات متحده آمریکا را صادر کرده است.
بازنگری قوانین مربوط به سرب موجود در آب توسط سازمان حفاظت از محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، قانون بازنگری شده آژانس حفاظت از محیط زیست از سال 2010 در دستور کار است، این قانون به منظور فراهم کردن آنچه که آژانس "یک رویکرد پیشگیرانه و کل نگر" می نامد تدوین شده است تا با اطمینان بیشتر میزان بالای سرب را در 68000 سیستم آب عمومی شناسایی کند و در صورت وجود مشکل آن را حل نماید.

سرپرست آژانس حفاظت از محیط زیست اندرو ویلر در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر پنجشنبه در ویسکانسین، این پیشنهاد را یک "نقطه عطف اصلی" خواند.

ویلر گفت: "رئیس جمهور ترامپ متعهد شده است كه همه آمریكایی ها، صرف نظر از کدپستی، به آب آشامیدنی تمیز دسترسی خواهند داشت." "اقدامات امروز بسیار به تحقق این وعده کمک خواهد کرد. "

اریک اولسون، مدیر ارشد شورای دفاع از منابع طبیعی گفت: لوله های سربی مدفون در زمین، خاکها و محصولات کشاورزی را آلوده خواهد کرد. نمونه بارز آن سیب زمینی های کوچک آلوده هستند.

برای اولین بار آزمایش اندازه گیری میزان سرب،  در مراکز مراقبت از کودک و مدارس انجام خواهد شد.

مقرر شده  تمام نمونه هاي آزمايش در خانه هايي با خطوط کاملا سربی گرفته شود و در صورت مشخص شدن میزان بالای سرب در آب، شرکت موظف است ظرف 24 ساعت این موضوع را به صاحبان خانه اطلاع دهد.

این اقدامات برای بستن حفره هایی است که ممکن است مدتها آب لوله ها را آلوده کرده باشند. همچنین آژانس حفاظت از محیط زیست قصد دارد پروتکل های آزمایش های موجود را تقویت کند.

این آژانس دیگر اجازه نخواهد داد که تا قبل از انجام آزمایش، کارهایی نظیر هواگیری شیرهای آب انجام شود. همچنین دستورالعمل هایی به ساکنین داده شده است تا به طور موقت و تا مشخص شدن نتایج آزمایش کمی از اثرات میزان سرب موجود در آب بکاهند.

آژانس حفاظت از محیط زیست قصد دارد استاندارد سخت گیرانه تری در مورد میزان سرب موجود در آب وضع کند و "سطح خطر" سرب را از مقدار فعلی 15 قسمت در میلیارد به 10 قسمت در هر میلیارد برساند.

علاوه بر این، این آژانس مقرر کرده هر زمان که فردی تصمیم به جایگزینی لوله های سرب خانه های خود بگیرد، می بایست به شرکتهای خدمات سرب اطلاع رسانی کند.

یک فعال محیط زیست آمریکایی اعتماد شهروندان را به اقدامات دولت در این خصوص از بین برد و گفت هیچکدام از تغییرات پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست اهمیتی نخواهد داشت مگر اینکه مقامات دولتی کاری را انجام دهند که در گذشته انجام نداده باشند.

منبع : washingtonpost

https://zistonline.com/vdccxeq4.2bqs48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما