تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81661
زیست آنلاین: یک وکیل دادگستری روز گذشته گفت قانون آلاسکا برای توسعه سوخت های فسیلی باعث نقض حقوق اساسی جوانان ساکن در یک محیط سالم می شود.
مبارزه تغییرات اقلیمی در آلاسکا به دادگاه کشیده می شود
به گزارش زیست آنلاین، دادخواستی توسط 16 جوان آلاسکایی تنظیم شده است که در آن مدعی شده اند اثرات تغییرات اقلیمی، شمالی ترین ایالت این کشور را ویران خواهد کرد و با حقوقشان برای زندگی و آزادی تداخل دارد.
به گفته یکی از وکیلان این ایالت، مسئولان اجرایی و قانونگذار این ایالت، نه تنها هیچی قدمی برای کاهش گازهای گلخانه ای برنداشته اند بلکه سیاستهایی اتخاذ کرده اند که باعث انتشار بیشتر این گازها  می شود.
دستیار دادستان کل کفت: مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی که توسط جوانان آلاسکایی مطرح می شود و سیاستهای مربوط به پرداختن به آن ها باید توسط دولت انجام شود. دادگاه هیچ ابزاری برای شرکت در نوع سیاست قانونگذاری برای تدوین رویکردها در مورد انتشار گازهای گلخانه ای ندارد.
16 جوان در سال 2017 طرح شکایت کرده و مدعی خسارت گسترده در آلاسکا ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای شده اند. در این دادخواست آمده است که این ایالت، اثرا ت مخربی نظیر تغیرات الگوهای برف و باران، افزایش سطح آب دریاها، طوفان های شدید، فرسایش ساحلی و افزایش آتش سوزی را تجربه کرده است.
موسسه غیرانتفاعی "اعتماد فرزندان ما" که برای حفاظت از سیستم های طبیعی برای نسل های کنونی و آینده فعالیت می کند، در سال 2011 از مسئولان ایالتی شکایت کرد که در آن ادعا شده بود دولت نتوانسته تدابیری را برای حمایت از جوانان در برابر تغییرات اقلیمی اتخاذ کند. اما این شکایت راه به جایی نبرد. قاضی در آن پرونده نتیجه گرفت که دادگاه فاقد منابع علمی، اقتصادی و فناورانه ای است که بتوان از آن برای تعیین سیاست های اقلیمی استفاده کرد.
لازم به ذکر است آلاسکا هیچ مالیات بر فروش و درآمد ایالتی ندارد و از لحاظ تاریخی به صنعت نفت متکی است. نفت خام را استخراج می کند و بیشتر آن را برای کسب درآمد به پالایشگاه های غرب می فروشد.

منبع: nbcnews

https://zistonline.com/vdcb80bw.rhb80piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما