تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81639
زیست آنلاین : 1.85 میلیارد تن کربن در کره زمین وجود دارد که بیش از 99٪ آن در زیر زمین است.
تخمین کل کربن موجود در کره زمین
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان پروژه "رصد دقیق کربن" (DCO) ، 10 سال را صرف ارزیابی مخازن و شار مواد شیمیایی کرده اند. به عبارتی دیگر آن ها روی این دو موضوع کار کرده اند که کربن در چه مکانی نگهداری شده و چگونه درون سیستم کره زمین جا به جا می شود. این یافته ها به درک محدودیت های زمین و پیش بینی فوران های آتش فشان ها کمک می کند.

پروفسور "ماری ادموندز"، استاد دانشگاه کمبریج می گوید: " بخش عمده کربنی که دغدغه ما برای تغییر اقلیم است، تنها بخش کوچکی از کربن سیاره ما محسوب می شود. بیش از 90 درصد کربن زمین در قسمت های داخلی آن، پوسته، گوشته و هسته قرار دارد.

محاسبات مربوط به کربن فرایندی پر دردسر است که شامل مانیتورینگ انتشار گاز از آتشفشان های اصلی و بررسی لجن های موجود در اعماق دریا که در مرز های داخلی صفحات تکنوتیکی زمین کشیده شده اند، می باشد. تیم تحقیقاتی سپس با استفاده از آزمایشات و مدل ها توانستند محل های ذخیره و جریانات کربن را شبیه سازی کنند.

تنها دو دهم از یک درصد کل کربن موجود در کره زمین که حدود 43 هزار و پانصد میلیارد تن وزن آن است، بالای سطح زمین که شامل دریاها، خشکی ها و اتمسفر است قرار دارد. مابقی این کربن در درون هسته زمین واقع شده است.

در طول 100 سال گذشته، انتشار کربن حاصل از فعالیت های بشر نظیر سوزاندن سوخت های فسیلی، 40 تا 100 برابر انتشار کربن حاصل از فعالیت زمین شناختی است که باعث بوجود آمدن تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین شده است.

منبع : .bbc

https://zistonline.com/vdcgy397.ak9qw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما