تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 81604
زیست آنلاین: دانشمندان روشی را کشف کردند که چگونه گرما را بگیرند و آن را به برق تبدیل کنند.
روشی جدید برای تبدیل گرما به انرژی برق
به گزارش زیست آنلاین، این کشف که هفته گذشته در مجله Science Advances منتشر شد، می تواند باعث تولید انرژی کارآمدتری از گرما در مواردی مانند اگزوز خودرو ، پروب های فضایی بین سیاره ای و فرآیندهای صنعتی شود. در غیر اینصورت گرمای تولید شده از بین می رفت.

جوزف هرمانس، رئیس پروژه، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا و فناوری نانو در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: "با این کشف، ما می توانیم انرژی الکتریکی بیشتری نسبت به آنچه امروز داریم، از گرما ایجاد کنیم." "این چیزی است که تاکنون هیچ کس فکر نمی کرد ممکن باشد."

این کشف بر اساس ذرات ریز به نام پارامانون ها ایجاد شده است. بیت هایی که کاملاً آهنربا نیستند، اما دارای یک شار مغناطیسی هستند. این نکته مهم است، زیرا آهن رباها هنگام گرم شدن، نیروی مغناطیسی خود را از دست می دهند و به آن چیزی تبدیل می شوند که به آن پارامغناطیسی گفته می شود. شار مغناطیس، آنچه دانشمندان آنرا چرخش می نامند نوعی انرژی را به نام ترموالکتریکی  ایجاد می کند، انرژی ای که تا قبل از این کشف نمی توانست برای جمع آوری انرژی در دمای اتاق استفاده شود.

هیرمان گفت: "پیش از این گفته می شد كه اگر پارامغناطیسی داشته باشید و آن را گرم كنید، هیچ اتفاقی نمی افتد." "و ما فهمیدیم که این جمله درست نیست. آنچه پیدا کردیم روشی جدید برای طراحی نیمه هادی های حرارتی است. موادی که گرما را به الکتریسیته تبدیل می کنند.

آهن ربا بخش مهمی از جمع آوری انرژی از گرما است. به این صورت که وقتی یک طرف آهنربا گرم می شود، طرف دیگر آن یعنی طرف سرد،  مغناطیسی تر می شود و چرخش تولید می کند که منجر به حرکت الکترون ها می شود و برق ایجاد می کند.

تا قبل از این پروژه دانشمندان گمان می کردند که وقتی آهنربا گرم می شود، بیشتر خصوصیات مغناطیسی خود را از دست می دهد و به پارامغناطیس تبدیل می شود. آنها تصور می کردند که پارامغناطیس ها قادر به جمع آوری انرژی نیستند. اما این پروژه خلاف این قضیه را ثابت کرد. حال می توان از گرمای تولید شده از اگزوز خودرو یا فرآیندهای صنعتی برق تولید کرد.

منبع : sciencedaily

https://zistonline.com/vdci5qav.t1azu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما