تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81598
زیست آنلاین: دانشمندان دریافته اند که شستن لباس در حالت ظریف (delicate) ماشین های لباسشویی، پلاستیک های مضر بیشتری را وارد اقیانوس ها می کند.
آلودگی محیط زیست توسط ماشین های لباسشویی
به گزارش زیست آنلاین، یک مطالعه جدید نشان می دهد که شستشوی با دور کند ماشین لباسشویی در مقایسه با شستشوی های با شدت بیشتر و سریعتر میکروبلاستیک های بیشتری را از لباس خارج می کند.
محققان دانشگاه نیوکاسل دریافتند که مقدار آب مورد استفاد در مخزن ماشین لباسشویی و عملیات خشک کردن، عامل اصلی در خارج کردن ذرات پلاستیکی ریز از مواد ساخته شده توسط انسان است.
آنها نشان دادند که در حالی که یک حالت شستشوی استاندارد پنبه به طور متوسط 800 هزار میکروپلاستیک را از لباس جدا می کند، حالت ظریف (delicate) حدود 1.4 میلیون میکروپلاستیک را خارج می کند.
این ذرات به اندازه کافی کوچک هستند که از فیلترهای ماشین لباسشویی عبور کنند، در نتیجه همراه آب خروجی از ماشین لباسشویی خارج شده و وارد محیط زیست می شوند.
میکروپلاستیک ها وارد بدن ماهی ها و دیگر آبزیان می شوند که خطر جذب مواد شیمیایی سمی را در پی دارد.
یکی از محققان این دانشگاه گفت: بر خلاف انتظار، ما متوجه شدیم که حالت ظریف بیشتر از حالت استاندارد میکروفیبرهای پلاستیکی را وارد آب و سپس محیط زیست می کند.
تحقیقات قبلی نشان داد که چرخش مخزن، تعداد دفعات تغییر جهت چرخش و مدت توقف در این چرخه، مهمترین عوامل تعیین کننده مقدار میکروفیبر آزاد شده می باشد. اما مشخص شد که حتی در دورهای کاهش یافته نیز، میکروفیبر آزاد شده با نسبت های بالاتر حجم آب به پارچه، بیشتر است.

منبع: telegraph

https://zistonline.com/vdcaamna.49n6o15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما