تاریخ انتشار :جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81591
زیست آنلاین: سازمان ابتکار جنگلهای آفریقای مرکزی ( CAFI) ) این هفته اعلام کرد در جهت تلاش برای مقابله با تغییرات اقلیمی، به گابن، برای حفظ جنگل های بارانی خود، 150 میلیون دلار کمک بین المللی پرداخت می شود.
کمک 150 میلیون دلاری به گابن برای حفظ جنگل های خود
به گزارش زیست آنلاین، نروژ برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جنگل زدایی، از کشور گابن که بیش از 80 درصد آن را جنگل تشکیل می دهد، حمایت مالی خواهد کرد. این اعلامیه در اجلاس تغییرات اقلیمی در نیویورک تدوین شد.
سازمان ابتکار جنگلهای آفریقای مرکزی، یک همکاری مشترک بین برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)، شش کشور آفریقای مرکزی، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO)، بانک جهانی و ائتلافی از حامیان مالی از جمله انگلستان، نروژ و کره جنوبی است.
این مشارکت با هدف پشتیبانی از شش کشور آفریقای مرکزی، کامرون، گابن، جمهوری کنگو، گینه استوایی، جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری دموکراتیک کنگو برای ایجاد چارچوب های سرمایه گذاری برای حمایت از حفاظت از منابع جنگلی آنها شکل گرفته است.
با توجه به بیانیه CAFI، با توافق تاریخی 10 ساله با گابن، این کشور تا 98 درصد از جنگلهای بارانی خود را حفظ خواهد کرد.
این توافق 150 میلیون دلاری از چند جهت قابل توجه است. برای اولین بار است که یک کشور آفریقایی به دلیل کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود حاصل از جنگل زدایی و تخریب و جذب دی اکسید کربن توسط جنگل های طبیعی، در یک معامله 10 ساله پاداش دریافت می کند.
در سال 2014 نیز لیبریا و نروژ برای بهبود مدیریت جنگل ها و حمایت از تلاش ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، مشارکت مشابهی را آغاز کردند. این مشارکت شامل پرداخت 150 میلیون دلار به لیبریا طی یک دوره شش ساله برای مبارزه با تغییرات اقلیمی بود.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcdfk0j.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما