تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 81583
زیست آنلاین: یک حقوقدان خواستار وضع قوانین جدید بر ضد فعالیت هایی مانند خوردن گوشت است که به محیط زیست آسیب می رسانند. اما برخی از کارشناسان می گویند مجرم دانستن گوشتخواران می تواند مضرات بیشتری نسبت به منافع آن داشته باشد.
ممنوعیت مصرف گوشت برای نجات سیاره
به گزارش زیست آنلاین، مایکل مانسفیلد پیشنهاد کرده است که باید قوانین جدیدی علیه آنچه که اکوسیستم را تخریب و کره زمین را نابود می کند وضع کنیم که زیر مجموعه آن می تواند ممنوعیت گوشت باشد. وقتی ما به آسیب هایی که خوردن گوشت به کره زمین وارد می کند، فکر نمی کنیم، روزی خوردن آن غیرقانونی شود.
مطالعه سال گذشته محققان دانشگاه آکسفورد که در مجله Nature به چاپ رسیده است، نشان داد که گوشت و لبنیات مجموعا عامل انتشار 60٪ از گازهای گلخانه ای بخش کشاورزی هستند و 83٪ از زمین های کشاورزی را به خود اختصاص می دهند، اما فقط 18٪ کالری و 37٪ پروتئین را تأمین می کنند. 
تیم بنتون، استاد محیط زیست جمعیت در دانشگاه لیدز می گوید: بحث هایی در مورد مالیات بر گوشت قرمز شده است، اما آیا ممنوعیت راه حل است؟
شما می توانید در مورد تغییر یارانه های کشاورزی، قوانین تجارت، تغییر آنچه در بیمارستان ها و مدارس می خورید فکر کنید تا به مردم آموزش دهید که غذای متفاوت مصرف کنند. می توانید به برچسب زدن روی محصولات، سیستم آموزشی و مالیات بر کربن فکر کنید. همه اینها نقش دارند اما هیچ کدام به خودی خود مسئله را حل نمی کنند.
او می گوید، بهتر است که شیوه های کشاورزی را تغییر دهیم تا مطمئن شویم که گوشت تأثیر کمتری داشته باشد و خودمان نیز از خوردن غذای زیاد اجتناب کنیم.
با این وجود، باید به خاطر داشت که براساس بررسی ها، حتی تولید گوشت با اثر کم بر محیط زیست، گازهای گلخانه ای بیشتری نسبت پروتئین های گیاهی تولید می کند.
منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcexn8v.jh8zvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما