تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 81577
آتش‌سوزی‌ های فرونشانده شده در جنگل‌ های خشک اطراف شهر دوباره مشتعل شده و آتش‌سوزی‌ های فعال نیز هم‌چنان در حال گسترش هستند.
آتش سوزی های فرونشانده در بولیوی دوباره مشتعل می شوند
به گزارش زیست آنلاین، با ادامه عملیات اطفای حریق‌ های طبیعی در بولیوی و دو برابر شدن وسعت این آتش‌ سوزی‌ ها، آتش‌ نشانانِ داوطلب این کشور امید خود را نسبت به موفقیت‌ آمیز بودن این عملیات از دست داده و از خطوط مقدم برخی از این آتش‌ سوزی‌ ها عقب نشینی کرده‌اند.

آتش‌ سوزی‌ های سال جاری، بدترین آتش‌ سوزی‌ های حداقل دو دهه اخیر در بولیوی هستند و وسعت زمین‌ های سوخته در سراسر این کشور تقریباً در کمتر از سه هفته دو برابر شده و باعث نابودی جنگل‌ های متنوع زیستی، مزارع و دامداری‌ هایی شده که هزاران نفر را حمایت می‌ کرده است. 

در شهر "کنسپسیون" با وجود نزدیک به دو ماه مقابله با آتش‌ سوزی بدون توقف، آتش‌ سوزی‌ های فرونشانده شده در جنگل‌ های خشک اطراف شهر دوباره مشتعل شده و آتش‌ سوزی‌ های فعال نیز هم‌چنان در حال گسترش به سمت پارک ملی "نوئل کمف مرکادو"، دروازه‌ ای به سمت جنگل‌ های بکر بارانی آمازون هستند.

بالگردهای آتش‌ نشان نیز به منطقه اعزام شده و در عملیات اطفای حریق شهر "کنسپسیون" شرکت دارند. رئیس جمهوری بولیوی هم‌چنین دستور داده یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ نیز به این عملیات اضافه شود.

گرما و دود ناشی از این آتش‌ سوزی‌ ها به حدی شدید است که آتش‌نشانان قادر به کار کردن بیش از چند دقیقه در خط مقدم حریق نیستند.

آتش نشانان محلی و نیروهای داوطلب اعلام کرده‌اند که تجهیزات آن‌ها بسیار کم بوده و فاقد ماشین آلات سنگین برای پاکسازی بقایا و مخروبه‌ ها و جلوگیری از پیشرفت این آتش‌ سوزی‌ ها هستند.

حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ آتش‌ نشان داوطلب از عملیات خارج شده و استان درگیر آتش‌ سوزی در عملیات‌ اطفای حریق بیشتر متکی به واحدهای خارجی اعزامی از آرژانتین و فرانسه و سربازان بولیویایی است که برای کمک به آن‌ ها اعزام شده‌اند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط سخت عملیات و محیط پر از دود و مناظر مملو از لاشه‌ های حیوانات و درختان سوخته در آتش‌ سوزی، بسیاری از داوطلبان به سرعت دچار تضعیف روحیه شده و انصراف می‌دهند. به همین دلیل در حال حاضر تنها ۳۰ آتش‌ نشان داوطلب باقی مانده است. هم‌چنین تاکنون چهار آتش‌ نشان در این عملیات جان باخته‌اند. علت مرگ  یک نفر از آن‌ها به دلیل سکته قلبی و سه نفر دیگر به دلیل غرق‌ شدگی در یک دریاچه بوده است.

بنا بر گزارش رویترز، به گفته یک گروه زیست محیطی بولیویایی‌ آتش‌ سوزی‌ های طبیعی در بولیوی امسال تا ۱۵ سپتامبر بیش از ۴.۱ میلیون هکتار از زمین‌ های این سرزمین را سوزانده است و تاکنون هیچ نشانه‌ ای مبنی بر کاهش این آتش‌ سوزی‌ ها مشاهده نشده است.

https://zistonline.com/vdchqmn6.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما