تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81574
زیست آنلاین: صدها نفر مراسم نمادین خاکسپاری برای یخچال های طبیعی سوئیس که با بالا رفتن درجه حرارت در حال نابودی هستند برگزار کردند.
تشییع جنازه یخچال های طبیعی
به گزارش زیست آنلاین، یخچال پیزول در کوه های آلپ گلاروس، شرق سوئیس، در ارتفاعی در حدود 2700 متر قرار دارد و از سال 2006 تاکنون حدود 90 درصد از حجم خود را از دست داده و تنها 26000 متر مربع از آن باقی مانده است. یعنی چیزی کمتر از 4 زمین فوتبال.

این یخچال که از سال 1983 تحت رصد و نظارت است، اولین یخچالی خواهد بود که از این شبکه حذف خواهد شد.

حدود 250 نفر در روز یکشنبه برای پیاده روی در این یخچال جمع شدند و یک کشیش محلی برای بزرگداشت این یخچال که در حال از بین رفتن است سخنرانی کرد.

80 درصد یخچال های طبیعی در سوئیس کم و بیش به اندازه پیزول هستند. از بین رفتن پیزول یک نشانه هشدار دهنده است. اگر رفتار خود را تغییر ندهیم، این سرنوشتی  خواهد بود که در انتظار یخچال های سوییس است.

انجمن حفاظت از آب و هوای سوئیس 120 هزار امضا برای آغاز یک طرح مردمی جمع آوری کرده است خواستار آن است که سوئیس انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2050 به صفر برساند.

در ماه جولای، دانشمندان با نصب یک پلاک، یاد Okjökull، اولین یخچال طبیعی ایسلندی که در اثر تغییر اقلیم از دست رفت، را گرامی داشتند.

منبع : edition.cnn

https://zistonline.com/vdceen8v.jh8zfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما