تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 81571
حدود ۹۰ شرکت بزرگ که در بخش‌ های مختلف از جمله مواد غذایی، سیمان و ارتباطات فعالیت دارند متعهد شدند تا در جهت جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دمای زمین تلاش کنند.
ائتلافی برای مقابله با افزایش دمای زمین
به گزارش زیست آنلاین، چندین شرکت بزرگ در جهان پیش از نشست اقلیمی سازمان ملل به کاهش انتشار گازهای آلاینده متعهد شدند.

حدود ۹۰ شرکت بزرگ که در بخش‌های مختلف از جمله مواد غذایی، سیمان و ارتباطات فعالیت دارند به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه‌ ای به کمپین جدیدی پیوستند.

" We Mean Business" ائتلافی از حامیان مقابله با تغییرات اقلیمی است که طی دو ماه اخیر چندین شرکت بزرگ با هدف انجام هر چه سریع‌ تر اقدامات لازم برای مقابله با تغییرات اقلیمی به این ائتلاف ملحق شده‌اند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گفت: اکنون زمان آن است تا تعداد بیشتری شرکت و کمپانی به این جنبش ملحق شوند، این حرکت نشان‌ دهنده تغییر در بازارهای جهانی است.

این ائتلاف از ماه ژوئن و با درخواست سازمان ملل، رهبران بخش‌های اقتصادی و جوامع مدنی کار خود را آغاز کرد و ابتدا ۲۸ کشور به آن پیوستند. برخی از این شرکت‌ها موافقت کرده‌ اند تا میزان انتشار کربن تولیدی خود را تا سال ۲۰۵۰ به صفر کاهش دهند. همچنین برخی از این شرکت‌ ها با به صفر رساندن کربن تولیدی موافقت نکرده‌ اند اما متعهد شدند تا در جهت جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌ گرادی میانگین دما تلاش کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، با تشدید تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی همچون آب شدن پهنه‌ های یخ و افزایش سطح آب دریاها محققان تاکید کردند برای مقابله با گرمای فاجعه‌ بار لازم است میزان انتشار گازهای گلخانه‌ ای طی دهه آینده به نصف کاهش پیدا کند.

https://zistonline.com/vdcb8sbw.rhb8zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما