تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 81561
زیست آنلاین: بحران تغییرات آب و هوا، به دلایل عوامل مختلفی بوجود آمده است که در ادامه آمارهایی برای بیان آن ها ارائه شده است.
بحران تغییرات آب و هوا به روایت آمار
به گزارش زیست آنلاین، دلایل مختلفی باعث بوجود آمدن بحران تغییرات آب و هوا وجود دارد که انتشار دی اکسید کربن یکی از دلایل اصلی آن است.

  افزایش دی اکسید کربن در جو سطح دی اکسید کربن از زمان انقلاب صنعتی رو به افزایش است و اکنون در بالاترین حد خود در 4 میلیون سال گذشته قرار دارد.

 

انتشار دی اکسید در جو

  دلایل افزایش دی اکسید کربن 
سوخت های فسیلی هر ساله میلیاردها تن دی اکسید کربن به دلیل سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز در جو منتشر می شود و هیچ نشانه ای از کاهش انتشار این گازهای گلخانه ای وجود ندارد.

 

سوزاندن سوخت های فسیلی

  نابودی جنگل ها قطع درختان جنگل ها برای چوب، سویا و روغن نخل نقش مهمی در انتشار کربن دارد همچنین نابودی جنگل ها عامل اصلی نابودی حیات وحش روی زمین است.

 

نابودی جنگل ها

  عواقب افزایش گاز دی اکسید کربن   افزایش دمای کره زمین میانگین دمای زمین از دو قرن پیش شروع به افزایش کرد و به صورت مستمر ادامه دارد، اما از زمان جنگ جهانی دوم به دلیل افزایش جمعیت، سرعت بیشتری گرفت. گرمای جهانی به معنای انرژی بیشتر در اتمسفر است و باعث ایجاد رخدادهای آب و هوایی شدید مانند توفان ها می شود.

 

افزایش دما

  ذوب یخ در گرینلند در حال حاضر سالانه 4 تریلیون تن یخ در گرینلند از بین می رود. دامنه کوه ها، از هیمالیا تا آند و آلپ نیز با کوچکتر شدن یخچال ها به سرعت در حال از دست دادن یخ های خود هستند. یک سوم از یخ های هیمالیا و هندو کوش در حال حاضر از بین رفته اند.

 

ذوب یخ در گرینلند

   افزایش سطح آب دریاها با افزایش ذوب یخ ها و گسترش آب های گرم، سطح دریا ها در حال افزایش است. اگر حتی افزایش دما به 2 درجه محدود شود، محل سکونت 20 درصد مردم حهان در نهایت به زیر آب خواهد رفت.

 

افزایش سطح آب دریاها

  کوچک شدن یخ های قطب شمال با ذوب شدن یخ دریاها، سطح تاریک ترآب، گرمای بیشتری ازخورشید را جذب می کند و باعث گرم شدن بیشتر می شود. دانشمندان بر این باورند که تغییرات در قطب شمال ممکن است باعث جاری شدن سیل در اوراسیا و آمریکای شمالی شود.

 

کوچک شدن یخ ها

  راه حل های مقابله با انتشار گاز دی اکسید کربن   افزایش استفاده از انرژی باد و خورشید با کاهش هزینه ها، انرژی تجدیدپذیر در بسیاری از مناطق به ارزان ترین انرژی تبدیل شده است و پیش بینی می شود که این روند ادامه یابد. تحلیلگران همچنین انتظار دارند که مصرف زغال سنگ کاهش یابد. اما هنوز اقدامات زیادی برای دستیابی به مقیاس مورد نیاز دولت ها و حل مشکلات دشوار مانند حمل و نقل هوایی و کشاورزی لازم است.

 

افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر

  استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی تعداد اتومبیل های برقی در مقایسه با اتومبیل های که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند هنوز ناچیز است. اما فروش این نوع وسیله نقلیه به سرعت در حال رشد است. 

 

وسایل نقلیه الکتریکی

  کاهش هزینه های تولید باتری انرژی تجدیدپذیر بسته به زمان تابش خورشید یا وزش باد متغیر و متناوب بوده و بنابراین ذخیره سازی این نوع انرژی بسیار مهم است. خوشبختانه هزینه باتری ها برای ذخیره انرژی های تجدیدپذیر در حال کاهش است.

 

استفاده از باتری

 

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdca6mna.49n6i15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما