تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 81558
نوجوان فعال محیط زیست، خطاب به کنگره آمریکا:

در کنار علم باشید

زیست آنلاین: من این گزارش را به عنوان مطلب خودم ارائه می دهم زیرا نمی خواهم شما به من گوش دهید، من می خواهم که شما به دانشمندان گوش فرا دهید.
در کنار علم باشید

به گزارش زیست آنلاین، گرتا تونبرگ، نوجوان 16 ساله سوئدی، روز چهارشنبه از قانونگذاران واشنگتن خواست كه علم آب و هوا را جدی بگیرند. پیام ساده و مستقیم وی، به عنوان یكی از جوانترین و برجسته ترین فعالان بحران تغییرات آب و هوایی در جهان تمامی نمایندگان کنگره را تحت تاثیر قرار داد.

تونبرگ، این فعال درونگرا، به آرامی و با دقت صحبت کرد، و گفت بر خلاف روال مرسوم،  نوشته ای از قبل آماده نکرده است. در عوض ، وی به اعضای کمیته امور خارجه و کمیته منتخب مجلس پیشنهاد مطالعه گزارش سال 2018 در مورد گرمایش جهانی که توسط یکی از دانشمندان سازمان ملل تهیه شده بود را داد.

در این گزارش آمده است که جهان برای جلوگیری از برخی از اثرات مخرب و تغییر ناپذیر تغییرات آب و هوایی، باید گرمایش کره زمین را در دمای 1.5 درجه سانتیگراد محدود کند.

وی خطاب به اعضای کنگره گفت: من این گزارش را به عنوان یک مدرک ارائه می کنم زیرا نمی خواهم شما به من گوش بدهید. من می خواهم که شما به دانشمندان گوش فرا دهید، کنار علم باشید و سپس اقدام کنید.

اما او با هواپیما به ایالات متحده سفر نکرد. تونبرگ برای عدم تولید گازهای گلخانه ای، در یک سفر دو هفته ای با قایق از طریق اقیانوس اطلس، خود را به این کشور رساند.

https://zistonline.com/vdcg7n97.ak9qn4prra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما